onsdag 20 maj 2009

En väldigt modig kvinna....


Hon heter Anette Börjesson, elitlirare i både badminton och fotboll. I 20 år slet hon med sin damfotbollstidning Nya Mål! En tidning som i år gjorde en så kallad "Makeover", en ansiktslyftning, en kraftig förbättring, rena rama siliconlyftet och numera heter Marta. Jovisst, den stora världsstjärnan har till viss del bidragit till namnet Marta.
Som så många andra som jobbar i liten skala och med små medel så blåser vindarna snålt även om solen skiner på himlen. Så även för Anette. För mig är hon inte enbart en duktig tidningsproducent utan även en mycket god vän. Jag mår illa av att veta att det finns annonsakvisatörer (annonssäljare på svenska) som håller på att köra henne i botten. Skitförnäma gubbar i glassiga kontor, som lovar guld och gröna skogar och sedan inte presterar mer än deras snopp är lång. I det här fallet undrar jag om de inte blivit kastrerade hela gänget.
Jag lägger ut det här för att jag tycker synd om Anette, jag tycker det vore ännu mer synd om svensk damfotboll skulle missa ett fantastiskt magasin som speglar deras kära idrott -fotbollen! Det vore otroligt synd om ett gäng stroppar i Kungliga Hufudstaden skulle lyckas med illviljan att få Anette att lägga ner magasinet Marta.
Är du intresserad av damfotboll, du kanske har någon i din närhet som är det? Vem vet du kanske själv har ett par skitiga dojor i något hörn av garderoben. Gå in och prenumerara på Marta. Den här magasinet behövs i Sverige...
pappa B

Inga kommentarer: