onsdag 20 maj 2009

Hoppade över maten, vi gick och fiskade istället...


"Skogarnas Konung" och jag hoppade över maten. Vi bredde två limpskivor var, med skinka och ost och fyllde upp vattenflaskorna, tog våra draglådor, rullar och spön och sket i hela världen....
Vi gick till Stora Mölnesjön där det skall finnas både regnbåge (en fiskart givetvis) abborre, gädda, mört och karp. Idag fanns det bara en rostig liten barncykel, fyra förmodligen använda kondomer och tomburkar. Då rök första mackorna och missnöjet spred sig över "Skogarnas Konungs" annars så glada ansikte. -Upp med huvudet grabben sa jag och vispade iväg draget. Svirrrrrr, -Åh vilket kast, sa "Skogarnas Konung" och glömde bort att veva in sitt eget drag. Jäpp sa jag, det tror tusan det när linan gick av och hela skiten, både drag och tafs for i en vid båge, långt, långt ut i stora Mölnesjöns småkrusiga vatten...
Efter ett par timmar och massor av botten napp så gick vi genom skogen upp till Surtesjön. Lika illa där men vi fick massor av frisk luft. Några trevliga timmar far & son vilket är mer värt än alla drag, fiskar och annat i världen.
-Vi får väl gå förbi ICA, och köpa med oss några fiskpinnar hem, sa "Skogarnas Konung och skrattade gott. I morgon blir det en längre tur, det har vi lovat varandra. Vi tar nog bilen och kör längst upp i Surtesjön, eller så blir det till Trollsjön där det finns gott om abborre och riktigt fina öringar. Ingen fisk i morgon, då får vi visa snoppen till katten. det sa alltid "farfar" (min pappa) när jag var liten.....
pappa B
Skicka en kommentar