fredag 22 maj 2009

Igår var jag för usel, inte ett enda inlägg...


Godmorgon. Klockan är strax över 01.15 och nu först kommer inlägget som skulle legat ute runt 20.00. Idag har det varit packat. Från det att tupparna gal och fram tills nu. Men det blev ändå en lång seg skogspromenad och när jag frågade "Skogarnas Konung" vart vi skulle fara och fiska i morgon (läs i idag) så plirade han med ögonen den lilla rackaren och svarade helt coolt; -Vi kanske skulle pröva med ICA! Ingen fisk idag heller och ändå skulle detta vara en sjö med ett bra abborrebestånd (Kroksjön) Inte en fena och mest sallad från botten landades. Nåväl vi fick en ny trevlig skogsdag tillsammans medans mamma och "Prinsessan" grattade morfar på hans 88-års dag i Jerusalem. Väl hemkommen så blev det slapp för hela slanten. Men...några bilder kan vi i alla fall bjuda på, "Skogarnas Konung! och jag; Skogen är väldigt vacker klädd i försommarskrud. Med lite motljus så framstår de unga träden som svarta skuggor mot den skira grönskan. Lite uppgiven var han nog när det inte kändes ett enda litet hugg. Men..han tänkte positivt och insåg att det är bara att kämpa på. En vacker dag sitter firren på kroken och då blir lyckan ännu mer fulländad. Väl framme vid bilen som vi fick ställa på Östens parkering så blev vi mycket positivt överraskad. Östen, en Kirunagrabb visade sig vara en hejare på att bygga grejer och fotografera. Han kunde nog fixa det mesta tror både "Skogarnas Konung" och pappa B. Framme vid stora vägen ligger huset som jag tänkt fotografera varje gång jag passerat. Nu blev det gjort. Mitt uppe bland schaktmasorna ligger huset, brädfodrat utan färg och ser ut att må väldigt illa. Den enda fördelen är ju att de som bor där slipper klippa gräsmattan. Men håll med om att visst ser det konstigt ut? Nu väntar sängen och imorgon (idag) skall jag skärpa till mig rejält. Sov så gott så syns vi längre fram under dagen.
pappa B

1 kommentar:

Petra sa...

Hej! Självklart är du välkommen tillbaks :) ja det är inte kul att börja om helt och inte äga någonting. Ha en bra dag! Kram