fredag 15 maj 2009

Kolla här..galna kärringar löper amok i nyöppnad skobutik!

Igår öppnade en ny skoaffär här i Angered Centrum. det blev kaos direkt. Helgalna kärringar rev och slet i skokartongerna och det utbröt fullständig kaos. Kön till kassan påminde som ett Ullared i miniatyr och idag hade personalen tvingats spärra av halva affären för man hade inte hunnit städa upp efter de skogalna tanterna.
-Det var rena kabaliken, de slet och slängde huller om buller för att få tag på rätt storlek, sa en medelålders man och såg helt förskräckt ut. Vi fär väl se om de hinner städa upp tills i morgon, annars förlorar man ju en väldigt stor försäljningsyta. Att behovet av en skoaffär är enormt här ute i Nordost visar kvinnornas framfart mellan hyllorna och bland skokartongerna.
Om det blir Hjällbokalaset eller Göteborgsvarvet för pappa B i morgon, det återstå att se. Själv hoppas jag på varvet, roligare att plåta svettiga löpare än provsmaka mat på ett torg.

Bert blir bara bättre och bättre i Talang. Plasttutte-Pirelli är på gänsen till nonchalant då hon gång efter gång sågar de artister som sjunger. Tur att Bert och Johan har bättre omdömme. Pirelli är nog rädd för konkurens på sång och showfronten.
pappa B

"Ingenting är så illa som det verkar"

5 kommentarer:

Britt sa...

Jag måste säga att jag inte trodde att det hänt i Sverige. Se vilka fördomar jag har. Visst tycker jag om skor, men inte skulle jag riva en hel affär för att få köpa ett par. Kan tänka mig att en skoaffär med bara mansskor aldri skulle drabbas av något sådant. Se nu är jag fördomsfull igen :o)

Mita sa...

Men jesses vad moget av damerna, skrämmande!!!

pappa B sa...

JA, man kan faktiskt hålla sig för skratt. Håller nog med dig Britt, inte att du är fördomsfull utan att ett gäng skosugna herrar skulle aldrig åstadkomma den här kaosen. Nu ligger det väl, tyvärr så till att det är fruar/fästmör och sambnos som köper skor åt sina gubbar? Fördomsgull, jag med
Natti

pappa B sa...

Stavvar som en krata! *s*

©Annelieh sa...

oj...jag är jätteförvånad! Först blev jag lite fnissig men sen, nej...inge kul att jobba i den affären under DET kaoset kram//Annelie