söndag 3 maj 2009

MC-folket tog över Hedens parkering!


Detta var första proteststeget över Göteborgs stads vansinniga idé att förbjuda motorcyklar och mopeder att parkera vid cykelställ. Numera skall de ställas i P-rutot och betala samma avgift som bilarna. Sagt och gjort. Igår mitt under rusningstid parkerade ett stort gäng MC-åkare på Heden. Lapplisorna delade ut gummiband så att "knuttarna" kunde fästa sina P-biljetter och det hela gick relativt smidigt till. Var de bilburna som blev utan p-plats tog vägen förtäljer inte historien, men detta var ett myckat bra initiativ som jag tror kommer att upprepas inför varje helg ett tag framöver. Köpmännen på och runt Avenyn kommer snart att börja morra då man tappar en del av sina kunder som väljer att åka ut till ytterområderna för att handla när de inte kan parkera sina bilar. Resultatet av de här aktionerna kanske kan få de insnöade politikerna i Göteborg att ändra på sitt beslut. Att se alla vackra hojar parkerade längst Avenyn en fin sommardag är en bild av Göteborg som absolut inte skall tas bort. Det hör sommaren, Avenyn och Göteborg till. Sedan kan politikerna som inte ens tar sig in till stan sitta hemma i sina hus med havsutsikt och inte bry sig. Vi som lever i nuet och verkligheten varje dag vi vill ha motorcyklarna kvar utefter Avenyn och de andra mysgatorna i stan. Så de så!
pappa B
"Kloka människor ändrar mening, dårar gör det aldrig"


13 kommentarer:

Agneta sa...

Jag säger bara suck! Och stämmer in i det du skriver...

pappa B sa...

En stor del av sommar-Avenyn försvinner om MC-folket försvinner.

Agneta sa...

Absolut. De hör ju till bilden på något sätt!

woopsidaisy sa...

jag bara tänker att det kommer att bli ett himla liv om snodda parkeringsbiljetter, orättvisa p-böter mm, mm...

hg storm sa...

jaja..att dom bara orkar..
själv är jag cool-gubbe idag..20 mil på hd..längs kalla fryken..
allt gott mannen
hg

pappa B sa...

woopsan...det är bara förnamnet. Det kommer att bli katastrof, var så säker. Här kommer politikerna i Gbg att få det hett om äronen var så säker. Rena vanvettet med den här regeln

HD duktig biker.20 mil på HD är helt OK. Lite sugen och avis blir jag allt *s*
Kör

stella sweden sa...

såklart de ska få åka o parka vart fan de vill! Förbannad, arg, ledsen, upprorisk....vad kan kvinna mer begära än att få se en HD?

stella sweden sa...

...nu ska jag byta avartar!

(morrrrr)

stella sweden sa...

....men jag tänker inte blogga...än

stella sweden sa...

...jupp nu har jag bytt!

Anonym sa...

Men orka! Nån måtta måste det ju vara!!!

pappa B sa...

Insnöade, senila politiker med ett avstånd till det verkliga livet, så långt att det skulle räcka till skosnören åt hela mänskligheten...

Anonym sa...

Nästa protest är den 30 maj, på Heden 9-12. Se gärna www.mcparkering.se för mer info.

Sprid gärna webbadress och datum vidare.

/Göteborgs Motorcyklister