lördag 30 maj 2009

Morn, morn, som man sier i Norge!

De röda rosornas tid är förbi!
Karnevaldax! Vädret är strålande, solen skiner och jag känner mig som en klocka. Jag går och går men vågens visare står stilla. Kör mina egna gympapass varje dag, äter kontrollerat och dricker ännu mer kontrolleat, men visaren står stilla. Tycker själv att jag är förbaskat duktig, kvinnan berömmer och grannen sa igår; - Vad nu då har du slutat äta?
Kvinnan har varit uppe före mig. Hon har gjort iordning frukost och det är bara att morgonpinka, spola av sig och sätta sig vid dukat bord. Morgontidningen ligger framme och det är bara att kasta sig rakt in i krig och elände. Bestämde mig igår att jag skall rösta. På vilket parti är inte riktigt klart i dagsläget.
Träffade fyra äldre herrar i går. Virila farbröder strax över 70 bast. -Vi har bestämt oss alla fyra, sa en av dem. Moderaterna lovade guld och gröna skogar till oss pensionärer vid förra valet, det var detta de vann på. Det skulle bli mer i plånboken och så skulle det bli mer ordning och reda. Vad har hänt? Inte ett skit, våldet ökar, brottslingarna tar över mer och mer och inte blev det bättre pensioner, tvärtom. Sverigedemokraterna skall få vår röst, det måste till en rejäl djupdykning i vårt land om man skall kunna leva fritt och fredligt i gamla Sverige de sista åren man har kvar. De var pigga gubbar i fin form och vid sina sinnens fulla bruk. Jag tror att fler nygamla pensionärer tänker som de gör. Det fick även mig att stanna till en stund och fundera...
Var rädda om er och gå långt upp på trottoaren, det kan komma någon full jäkel och köra på er annars.
pappa B
Skicka en kommentar