lördag 30 maj 2009

Dansa samba med mig!

Här hoppar och skakar det så man trillar av bänken. Här damp "Prinsessan" på ända medan "Skoagarnas Konung" krampaktigt höll sig fast. Vilket ös, vilket väder, vilket tryck och herre je vilka snygga brudar! Det är ju själva tusan att man inte är 18 år på nytt....eller, skomakare bliv vid din läst eller hur tusan man nu säger. Trollen trivdes och kvinnan svängde med i sambarytmerna. Vi åt drack och tog spårvagnen hem igen. Varsågod min vänner, här kommer lite bilder och små korta videosnuttar från årets Hammarkullefestival 2009. Nya friska bilder kommer under morgondagen... Beduinflickorna for också på ändan i skakmaskinen. Publiken tjöt av skratt och det gjorde faktiskt de som åkte på ändan med. De vita "Änglarna, grabbarna med tvättbrädor hade rest ner hit från Stockholm. Kvinnorna tjöt av lycka och en del till och med poserade ihop med "änglarna". Temperaturen sjönk dock märkbart när det förkunnades att de var deltagare från årets Pridefestival och att de absolut inte var intresserade av tjejer. Publiken var med på tongångarna och applåderna hördes i takt med trummor och kastanjetter. Trots fullt ös så inträffade inga indicier med fulla personer eller andra mindre nogräknade element i vårt samhälle. Kurdiska tonåringar bjöd på en fantastisk dansuppvisning, som verkligen uppskattades av publiken. Här blir det stopp! Kommer med fler glada "folkbilder" under morgondagen. Lägger in några väldigt korta klipp från min fantastiska lilla Panasonic. Häng med i samban mina vänner.

2 kommentarer:

Järnkvinnan sa...

Din blogg är det nya politiska debattforumet här på nätet.

Har du kikat in i min blogg på sistone eller det har du inte heller tid för kanske?

De där kvinnorna är väl så pass vana vid att ha sådär lite kläder på sig, jag hade nog känt mig naken bland alla människor.. Men det är klart att ögonen från männen sida faller på brösten, det gör de väl alltid?

Nu kan du få en puss.. tror jag.. en liten kanske.. eller... jag vet inte.

Storarvid sa...

Dina bilder och text förmedlar riktig KARNEVAL stämning.
Tjusigt värre ;-)
HA DET GÖTT!!