söndag 17 maj 2009

Mycket hänger på fötterna och skorna...

Märkte detta idag då jag plötsligt upptäcker att jag har två fötter. Jo jag kan se lite av dem, viktminskningen går faktiskt framåt. Men det var inte detta som gjorde det. Inhandlade här om dagen ett par basketskor utan remmar. Fejkade utan remma alltså. Platta som asfalten men snabba att få på sig då visaren på klockorna här hemma har en tendens att gå med turbofart. Dessa gick jag i hela dagen igår 14,656 steg, plus stillastående. Skorna kostade endast 99:- så förväntningarna kan inte ställas så högt. Fötterna säger något helt annat idag. De mår inte så där väldigt bra.
I morgon träder jag på mig dem igen och fyller badkaret med ljummet vatten och så står jag där en bra stund. Kan ju ta med mig hantlarna och köra ett armpass under tiden jag formar om kinesdojorna.
Hittade faktiskt något kul på nätet idag. Hoppar på det på en gång,
Kan bara bli bättre och bättre.
pappa B

"Ett vänligt ord håller en man varm i tre vintrar"

5 kommentarer:

Agneta sa...

God kväll!
Jag förstod inte din ena kommentar... hundvalp i deghögen??!

IronGirl sa...

Kanske luras andra av din söta: Registrera dig här och få gratis skor (Låter ju vänligt, men du glömde tala om att du tjänar poäng på att andra registrerar sig via din länk?)

Jag går tyvärr inte på det..

lurigopalia sa...

Du skulle prova den sk fettdieten som är så på modet nu. Min mamma går på den det är vispgrädde och kött..men inga kolhydrater. Hon gillade att i Italien liksom snickrar man ihop matsedeln själv. väljer vad man vill ha till köttet i hennes fall ibland smörstekt spenat.Jag och styvfar skakar på huvet och tar en till glass...

Pappa B sa...

stort o smått Om du ser den där lilla degklumpen lite till höger en stor klumpig nos, två små öron och ett högerben som hänger fram.
det ser ut som en liten hundvalp, kolla igen.

irongirl, det är klart att jag skall tjäna poäng så jag kan få mig ett par ordentlig skor, vad taskig du är som inte klickar, dumunge *s*

luringen .jag är ingen direkt gräddälskare, jo i spser och kanske lite på en tårta. Steker gärna i smör men...nä jag har börjat med självplågmningern nu så jag kämpar på men behöver givetvis en stor stark supporterklubb *s*

Agneta sa...

Du har nog sett den bilden någon annanstans (Ann-Louise?) - jag har ingen bild på någon deg! =)

Länken funkar inte, jag tänkte jag skulle sponsra dig med någon poäng till nya skor...