tisdag 12 maj 2009

Nu blir man riktigt förbannad!

Idag läste jag i gubbkalsongen att Djurgårdens supportrar hade ställt till det rejält på flyget från Malmö till Bromma. Slagsmål innan man checkat ut gjorde att polisen fick plocka av några av bråkstakarna men trots detta fortsatte tumultet ombord och uppe i luften. Framme i Bromma, efter en minst sagt stökig lufttur där både besättning och medpassagerare utsattes för hot, så gjordes det flera polisanmälningar och frågan om luftfartssabotage ifrågasätts.

VAKNA NU UPP SVERIGE!
Sätt åt de här djävla idioterna en gång för alla. In med dem i fängelset, kräv skadestånd. Hoppas att det var någon amerikanare ombord för då djävlar i mig, kommer det att svida i pengapungen på de som hotade denne. Där fjantas det inte och hade detta skett på ett finskt, norskt eller annat utrikesplan så hade följderna omedebart vidtagits och det hade slutat med mycket hårda straff för bråkstakarna.
Men...förmodligen är det synd om de här figurera och de kommer att få ersättning för att någon "utomstående" kallat dem för fula saker. Deras föräldrar vill inte kännas vid dem och de har haft svårigheter i skolan, varit sängvätare och blivit mobbade som små. Desutom hatar de fotboll och älskar att ställa till bråk.

Ett gott råd till samtliga flygbolag, gratis dessutom. Införskaffa det kraftigaste sömnmedlet som finns. Uppstår bråk, förkunna att om man lugnar ner sig så bjuder flygbolaget på en starköl. Den är givetivs förpreparerad med sömnmedel. Vipps! Så sitter alla stilla och fint och dricker varsin gratis starköl. Eftre fem minuter sover alla sött och kan travas in i polispikén utan att någon tar skada. Sedan efter ett drygt dygn kan de kvickna till i en cell, få med sig den dyra böteslappen hem tillsammans med ett inramat porträtt att ge till mamma och pappa.
Nu är jag riktigt förbannad!
pappa B

"Helvetet blir aldrig fullt"

6 kommentarer:

whatthefuckdotcom sa...

Instämmer helhjärtat!

IronGirl sa...

Men som du kanske förstår så får inte flygbolagen göra så.

Hur mycket de än bråkar, så ska de bara ta skiten och inte göra något tillbaka. Men så har det väl alltid varit?

Men du vet att när jag säger söt så menar jag allt som oftast inte utseendet. En söt insida, gör en söt utsida.

Recept på vaddå? Te?

Eddan sa...

Tack för krya på dig-hälsningen inne hos mig. Ska nog kanske ta och anamma din huskur för nu är jag trött på det evinnerliga hostandet och snorandet.

Må så gott!

Kram från Anette

Skatan sa...

Egendomligt... egendomligt... Hade ju skrivit en lååång upprörd kommentar... och så finns det inte här... Det händer mig allt oftare...Måste slarva på nå´t sätt...

Men "Helvetet bliiiir aldrig fullt"... verkar det som...

Kramar!

pappa B sa...

Anette, duktig flicka. den här gubbens huskurer brukar hjälpa..

Wtfdc ja men tyvärr hä'nder ingentig. Vilken kaos om planet tvingats nödlanda eller i värsta fall störtat..

EP, det lilla landet lagom ger banditerna företräde i allt, gamla socialdemokratiuska regler där man hela tiden skall klia dräggen på ryggen....

Britt sa...

Pratade de inte om 4 års fängelse? Det hoppas jag de fullföljer. För även om du haft en taskig barndom,trasiga leksaker, asfalterad sandlåda och blivit ojämnt vaggad så ska du straffas för dina handlingar. Det kallas att ta ansvar för vad man gjort och det får man lära sig redan vid 1-års ålder! Och jag blev också jäkligt förbannad igår när jag hörde om det. Ska man inte kunna flyga någe mer?