lördag 8 augusti 2009

Mittåt...von Axelklaff reagerade omedelbart.

Efter gårdagen redovisning, hörde min gamle kamrat greven Vilgot von Axelklaff av sin, väldigt upprörd över min redovisning av K-H Svenbergs vara Porjusbo eller ej.
-Käre bror (mycket myndig stämma) f.d. Ericsson chefen hade för det första ingenting med det japanska bolaget Sony att göra. Han föddes i en av de villor som låg nedanför kraftstationen, de så kallade chefsvillorna. Därest att hans fader var en av de sk. höjdarna i det lilla samhället. Där tultade Karl-Henrik omkring tills han var tre år och flyttade därefter till mer civiliserade trakter, givetvis tillsammans med sin familj. Så....käre bror, var snäll och revidera din och dina ovetande kamraters påfund att ovan nämnda Svanberg skulle ha något att göra med skolfröknarna i stenhuset vid Jakobsbacken.
Sen lade gubben på luren med ett knäppande och jag blir ju härmed tvungen att inse att jag i min enfald farit fram med osanning, vilket jag verkligen beklagar. Måhända är inte sista ordet sagt i denna historia och kanske, kanske om vi har tur så kommer K-H Svanberg själv att svara på detta om sin uppväxt i Porjus. Självklart är karlen en trogen bloggläsare (fast inte min).
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Ja s kan det gå iblnd.Greven har rätt men bde Han och Jag är nog för ng för att komma ihå et men i mitt fall har Min äldsta syster tidigare berttat att Hanbodde i lillselet. Men den frgaJag ställer Mig är om KH som Han troligen skulle allas i porjus om Han bodde kvar själv har gått ut med att Han är född i porjus eller om fet är DIna kollefor som gjort källforskning.

Olle