torsdag 15 oktober 2009

Från kärringagrillen in i Mr Blåbärs rosteri?

Jag säger då det. Tror ni inte på tusan, men någon gång i sommar så blev gubbaskrället bloggrostad hos Berry, alias Mr Blueberry. Han är mannen som kollar upp blogglivet i lilla Sveala och det är en stor ära för mig att få hamna i hans blogg. Att han dessutom skrev vackert gör ju inte saken sämre, tvärtom.... Tack skall du ha.

Nu har Uruguai, stavas det så? hamnat bland mina flaggor. I hela 66 länder har pappa B öppnats och stängts. Flera av besöken sker säkert hos svensk talande eller andra nordiska grannas vänner och bekanta. Helt sanslöst roligt. I morgon, eller längre fram idag skall jag berätta om hur det var att gjuta drag i går, eller tidigare idag. Nåja, det blir säkert någon ordning på detta med. Gå nu och lägg er så ni hinner upp i morgon, eller senare idag..
Kram från
pappa B (from som ett lamm)

3 kommentarer:

Baronessan sa...

Tänkte bara önska herrn en Glad fredag!

Polargrevinnan sa...

Blev nyfiken vem som kunde dölja sig bakom Sverige gladaste man.
Jag kan inte sova och du hade kanske något roligt att förtälja.
Ja, inte skrattade jag precis, men det är intressant läsning.
Mitt sömntåg verkar infinna sig snart så jag återkommer i mera vaket tillstånd.
Ha det så bra. Viola

pappa B sa...

Det smärtar mig att Polargrevinnan inte blev kvitt sitt sovproblem utav att läsa mitt svammel, verkligen. Men jag skall göra mitt bästa för att skärpa till mig....