lördag 3 oktober 2009

Hej igen...

Så här lycklig var tvåan i -Tjejdraget 2009- Här med en av hennes två fiskar, en grann regnbåge på dryga 7hg. Grattis! Vinnaren fick vi ingen bild på men det löser sig ändå som kärringen sa när hon sket i Valhallabassängen.
Tuffa dagar, taskiga tider, massor att passa och leverera, missar det mesta av mina nära och kära samt flera av mina vänner. Men så är det när man har dålig planering. Både på det man sysslar med och det privata. Idag har "Skogarnas Konung" och jag varit med och hjälpt till då fiskeklubben har sin årliga tävling -Tjejdraget- Hur roligt som helst fast ett riktigt skitväder. Fisk fick tjejrna också, granna regnbågar som säkert kommer att ligga i stekpannorna som söndagsmiddag under morgondagen.
Kvinnan och "Prinsessan" har åkt till kusinerna och till mormor. De skall gratta varandra då det lilla trollet fyller den 12:e, mormor nästa vecka och en av kusinerna veckan därpå. Phu..Vi två här hemma är inga kalasfirare, vi lever ungkarlsliv just nu i stället. Går inte och lägger oss, käkar godis och dricka och har hur mysigt som helst.
Striden i skolan har faktiskt börjat bedarra sedan man tagit i med hårdhandskarna (mot skolstyrelsens goda minne)då det gällde gangstertruppen som i stort terrade hela skolan tidigare. Fast ännu ligger inte luften ren och klar. Fast det är bättre.
Anonym (som inte är anonym) skäller och skäller på mig både här och där, fast åt detta är det inget att göra, det är bara som det är och tids nog löser sig även detta dilemma. Jag lovar.
Nu skall jag in och fortsätta på min lilla wirre och äta Ahlgrens rosa rattar (väldigt bra namn med tanke på satsningen mot bröstcanser) Appropå det, i morgon går vi ut och köper oss varsitt rosa band att sätta på jackan. Ha det så länge. Jag är säkert förbannad i morgon efter det att jag läst "gubbkalsongen".
Sov gott och se till att vakna i morgon så ni inte misar vilodagen.
pappa B
Skicka en kommentar