måndag 30 november 2009

Äntligen skidsport i TV:n

På onsdag går skidskyttarna igång uppe i Östersund. Då ställer pappa B in allt arbete den förmiddagen. Har missat de två tävlingar som redan körts bland längdåkarna men nu drar det igång på allvar och då sitter den här gubben klistrad framför apparaten.
Givetvis kommer Anna-Carin tillbaka i toppform, Helena blir lika tuff i år och det skulle inte förvåna om Domejsan fått bättre ordning på skyttet nu under uppehållet. För åka fort det kan hon ju. Är aningen orolig för Ferry medan jag tror att David Ekholm kommer att få till det. Han har laddat bra både sig själv och Helena Jonsson och giftemålet dem emellan, stundar fram till sommaren 2010. Brudklänningen är redan beställd via Internet. Så det kan bli, en världsmästarinna till som blir på tjocken i höst, attans. De borde köra med lösa skott ett tag till tycker jag. Appropå lösa skott!
Kolla den här bilden. Den tog jag för några år sedan till en stor skinnfirma här i västsverige. Den användes i en annons och tro det eller ej. Den blev fälld hos nämnden med motiveringen att det var inte försvarbart med flickor i skinnjackor och bara BH inunder??? Nåja bilden han publiceras och det blev fin reklam för skinnfirman. Den lilla damen, en av mina små pärlor är numera mamma och lycklig hemmafru som extrarknäcker ibland med att sälja delikatesser i en av stadens saluhallar. Inte illa att köpa delikatesser av en delikatess?
Sov gott hela rasket. Ny dag har redan börjar och jag skall så sakta dra mig tillbaka. Vi höres.
pappa B

Inga kommentarer: