tisdag 24 november 2009

Lilla läckra Therese har gjort det igen...

..hon var inte gammal första gången jag såg henne. Hon lirade handboll i Sävehof. Hade förutsättningar att bli mycket bra, men en skada fick henne att lägga av och den ettrige lille liraren satsade då all sin energi på att skapa sig ett eget företag, en egen livsstil och med ett sjutusandes humör, en superfin familj och lagomt med vind i seglen så blev det som hon ville.
Första företaget var en spray som tjejer kunde ha i självförsvar och den steg snabbt till väders. Ja inte bara sprayen utan hennes lilla fina företag. Bodyguard växte och vid rätt tidpunkt sålde Therese av det.
Sedan har det bara rullat på, föreläsningar, event och under tiden har hon designat en kollektion kläder och smycken som hon säljer under sitt eget varumärke.

Nu släpper hon sin bok -Våga,vårda,vinn-. En handledning i att se möjligheter istället för enbart hinder. Att våga ta tag i saker själv, att tro på det man förutsätter sig att göra. Att vara sig själv, att våga fullfölja sina satsningar och hur det sedan är att vinna. Kronan på verket. En bok som alla borde läsa, oavsett om man tänker starta eget företag eller bara vill ha lite mer go under västen.
Therese är utsedd till Europas bästa unga entreprenör, de ni mina damer och herrar, det är inte ankskit detta skall ni veta.
-Begränsningarna sitter i huvudet, min värsta fiende är jag själv!
Hon kan mycket väl bli en ny Ingvar Kmprad (fast 100 ggr snyggare) och det bästa hon sagt är från ett utkast i hennes blogg efter en EU-konferens i Prag; -Det krävs en attitydförändring och sätt gärna en pyroman på Jantelagen.
Jag beklagar djupt att jag inte har tillfälle att komma på boksläppet på torsdag, men du vet att jag hjåller mina tummar för dig och jag vet att boken redan nu, även om den inte släppts på allvar ännu, uppskattas av väldigt många och redan säljer mycket bra. Stor kram från den här gubben
pappa B

Inga kommentarer: