söndag 29 november 2009

min nya look inför 2010...

Den här bilden tog jag för ett par år sedan nere på Svenska Mässan. Jag funderar skarpt på om detta skall bli min nya look inför det kommande 2010. Förvisso måste det till djävulska ingrepp blixtsnabbt om öltunnan skall förfyttas upp till bröstkorgen och gäddhängen som är extra tillbehör till det övriga dallret skall pressas samman till muskler på överarmarna. Men kan man åka till månen och promenera runt där så borde någon superkirurg kunna förvandla denna mindre lönnfete herre till en broiler också. Sen är frågan vad skulle man med denna utmejsade muskulösa dam till.? Helt klart har hon spenderat massor av tid, litervis med svett och kilovis med kosttillskott för att nå hit. Men frågan är om hon skulle passa in. Det finns ju inte många kvinnliga finesser kvar på damen, mer än hennes vackra leende. Hon är säkert både begåvad, snäll, omtänksam och klarar de flesta sysslor i ett hem, men ändå. Vad tycker ni där ute....? ..detta är snart en unik syn. En postlåda, dessutom är den röd. Fastsvetsad på en container som fraktas färdigt utgör den ett vackert bevis på en svunnen tid. Nåja containers finns fortfarande kvar. Det är sämre ställt med postlådor. Det bästa med nedläggningen av posten det är att alla sura postfröknar som dagligen var mitt uppe i klimakteriet numera har förflyttats till Nordea, en bank jag aldrig använder mig av. Coop och Domus hade också en våg av sura kärringar både på avdelningarna och vid kassorna men dessa har försvunnit och numera är det unga friska madammer som sköter servicen där. De mest avskräckande gubbarna är våra busschaffisar på lokaltrafiken. Surskallar hela bunten och även de unga grabbarna runt 30 faller in i de äldre farbrödernas jahrgong och hänger med läppen som en drogad boxer. Göteborgs Lokaltrafik är nog dessutom den klart sämsta lokaltrafiken i hela landet. För här har man samlat ihop alla som hatar att gå till jobbet, vara glad och trevlig och absolut inte vill ha med människor att göra. Visst det finns undantag, dessa bekräftar ju reglen. Min ni skall veta min vänner, de är få. Undantag alltså. Nu skall "Skogarnas Konung" och jag fixa oss lite mat innan fotbollen börjar. Kampen mellan Ronaldo och Slatan måste vi nog titta på även om vi inte har några fotbollshjärtan.
Ha det så fint
pappa B

Inga kommentarer: