tisdag 15 december 2009

Fossekaln får vara ifred idag...

Fossekaln, ja så heter strömstaren på norsk. Synnöve har berättat det för mig i natt? Just det, nu fick ni något att tänka på ni som sveper omkring här och morrar ibland. Ligger lite lågt idag, men det visste jag ju om redan igår så det är ingen nyhet. Inte för mig i alla fall. Kanske jag kör en runda och får mig en kopp kaffe någonstans,vi får välan se. Hittar jag på något skojigt så kommer jag igen...hej på en stund.

PS: Olle, hur gick det med Harry Boyen, blev det fler rätt än min "Guldtia"?
pappa B

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Lite fakta om snö
lätt snö väger ca 300 kg per kubikmeter, hårdpackad snö upp till 700 kg per kubikmeter. Så nu kan Du kalkylera hur många ton som vilar på taket idag

Olle

pappa B sa...

Har du liknande siffror om vatten? Rent vatten, skitigt vatten etc..För här vilar ingen snö på taket. JAg förmodar att "Guldtian" gav fler rätt än den 10 x dyrare Harry Boy-kupongen :o) Eller blev det en 7:a på 305 riksdaler?

Anonym sa...

Hej
Harryn gav 6 rätt och GuldTian gav 3 rätt.

Olle