tisdag 15 december 2009

PAPPABLOGG! Vad roligt...

Hälsade på hos min fantastiske bullbakarvän Chili. Bara en snabb visit för att se om pojkvaskern lever så här i stressade juletider. Då hittade jag en länk till PAPPABLOGGEN. Givetvis dök jag ner där på direkten. Regoistrerade mig och ombads då att lägga in deras länk på min sida så att ni läsare kunde rösta på mig. Pris? Vet inte, men man kanske får prya på något dagis i Sollentuna, vad vet jag.... Skall bli spännande att se vad som händer. Blir man överhopade med knipande förstfödande pappor eller matcho-grabbar med renrakat bröst? Vi får väl se :o)
God natt igen
pappa B

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Godmorgon på dig.
Prata om att man fick dåligt samvete nu alltså....
Det är ju år och dag (känns det som iallafaöö) sen jag besökte dig.
Det är inte bra.
Men har haft en period med lite bloggtorka och blogglusten har inte varit närvarande utan befunnit sig långt ner i djupet av Nuguren.
Men jag börjar se dagsljuset vid ytan nu igen.

Så du försökte fånga Fossekaln på bild ja. Ja strömstaren alltså.
Den heter så på norska. Det är Norges nationalfågel.
En vacker liten krabat.

Ja vi kör med arbetsfördelning här i huset. Maken skrapar bil och jag fixar likören hehe.
Får du tid över är du hjärtligt välkommen på provsmak. Har inte smakat på den ännu.

Du undrade över hundarna. Inte buhund, utan grå norsk eglhund/gråhund. De har blivit min favoritras sen vi flyttade hit.
Har inte gillat rasen förrut för att man trott de varit smått agresiva, men det är ju bara för att de antingen suttit i hundgård eller på löplina. De här två, Erri och Mats går lösa hela tiden på gården. Just nu ligger Mats på vår trappa. På den där dynan. De sticker inte iväg till skogs utan håller sig här.
Bägge passar på mig när jag är hemma. INGEN kommer upp på trappan (okänd) utan att de ger skall ifrån sig. Så jag är trygg när maken jobbar hehe.
Nu sitter jag bara och gäspar. Maken sover. Men han kom från jobb sent i natt. Snart dax igen, posten vet du, den som alltid ska fram.
Måste nog ut och sopa bort lite snö, det har kommit en decimeter minst....
Tänkte ta en fika med lussekatt först, vill du ha?

Nu får du ha en fröjdefull tisdag, här ska pyntas klart och städas lite idag med.
Kramen Synnöve.

pappa B sa...

Korka upp likören, sätt på kaffe och värm lussekatten. JAg kommer!
Kul med hundarna, är själv en stor hundälskare och har haft hund den största delen av mitt liv. Man kanske dyker upp med fiskegrejerna till sommaren, vem vet. "Skogarnas Konung" lillgrabben, och jag är ju inbitna fiskare.
VAr rädda om er och gå inte ut på isen ännu, låt en riktig köldknäpp komma först.
Kram tebax och hälsa den sovande gubben när han piggnar till.
pappa B