söndag 6 december 2009

I morgon kväll smäller det....


Nu smäller det. Imorgon gör pappa B och trollen debut som dokusåp aktörer i serien om Ullared. Kvinnan går omkring och morrar och har stängt alla kontaktvägar till sängkammaren. Att jag gör bort mig, skit samma, men att jag dessutom utsatt våra små arvtagare för detta har hon väldigt svårt att acceptera. Nåväl när kontrakten kommer inrullande från de stora actionbolagen runt om i världen kanske hon mjuknar en aning. Vi får väl se. Hur som helst så var det roiligt att kolla på Brolle och att köra lite rally inne på Ullared.
pappa B

PS: Nästa år skall "Skogarnas Konung" och jag var med i deras fisketävling, men säg inte till gumman.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nädu,"Drängaslas"! Jag har samtalat med produktionsbolaget i denna tarvliga serie om feta tanter och patetiska män! Jag ska gå rakt på sak! Du är inte med i denna,låt oss kalla den " Makbra billighets film" Krävde av producenten att alla bilder och filmklipp ska bort vad det gäller dig! Möjligtvis så kanske dina ätterlägg kan svepa förbi! Min sommardräng i televisionen! Nä,attans heller!
"Greven"

Staffan Sävenfjord sa...

Först nu? Jag var med i Ullareds-serien för tre veckor sedan. Det var jag som stod i grön väst och ledde hejarklacken vid korvätartävlingen i slutet av programmet.
Sammanlagt syntes jag väl i 10 sekunder i tre olika scener men ändå är det förvånansvärt många som sett mig. Konstigt nog även folk som aldrig sett mig förut.
Så underskatta inte TV:s makt, bäste pappa B.
Möjligen kommer jag att skymta även i morgon eftersom bussresan ännu inte visats.

pappa B sa...

Käre greve von Axelklaff. Eftersom utbetalningen från mitt slit som sommardäng på ert gods i Hälsingland sedan 2004 ej anlänt mitt sinande bankkonto ännu, så anser jag ha min fulla rätt att utöva andra sysslor än att sela på både grevens fyrspann och tillika undersköna hustru. Så detta påhopp om snack med psroducenter och liknande tar jag med en hög klackspark och en fis.

Vän och vapenbroder Sävenfjord. Naturligtvis såg jag dina tappra försök att vifta igång hejarklackens vid UM i korvätningen. Bafarar en mindre nedringning efter kvällens program.
När syns vi nästa gång?

jia sa...

Naturligtvis skall hela min släkt sitta som klistrad framför tvn o se detta skådespel som utspelar sig i dom mörka skogarna i Ullared.
Vi ses. jia