måndag 7 december 2009

PHU! Faran verkar vara över....

Kvinnan satt rak i ryggen som en tennsoldat i skinnsoffan. Fast besluten att börja fälla allt beskare kommentarer över vårt framträdande i TV-rutan. Men...inga figurer som liknade oss tre dök upp i rutan och nu återstår bara ett avsnitt så det verkar som om vi klarar oss. Lasse Holm & Co fanns ju med i det här avsnittet. Fast riktigt säkert är det inte att vi undgår framträdandet i det sista avsnittet. Är oturen framme blir vi finalister i såpan....
Mail och telefonsamtal gör pappa B förskrämd över att så många suttit limmade vid TV-apparaterna den här måndagskvällen, för att beskåda denna ålderstigna figur och hans vackra barn.
Nu tänker jag smyga mig in mot sovrummet innan klockan passerar 00.00 för det har blivit lite sena kvällar på sistone och skönhetssömn behöver vi ju alla. En del mer än andra förvisso. Frestelsen är stor för en gottegris när man blir ombedd att skyndsamt åka ner till en godisbutik för att föreviga lassvis med godis som skall finnas med i en helsidesannons framöver. Stegade in i butiken fast besluten att inte falla för frestelsen att inhandla något hem till TV-soffan. Gick runt i den stora lokalen och slog några blixtar i taket, sedan åkte jag hem. Fixade till bilderna i PS och mailade iväg dem till tidningen. Satte mig sedan ner och begrundade varför min annars så berömda karraktär plötsligt var som bortblåst. Kunde inte komma på varför, så jag plockade bort det guldfärgade pappret från en rund god chokladpralin och lät den sakta smälta på tungan...
God natt
pappa B

4 kommentarer:

Anonym sa...

LOL såg progtrammet och såg en figur vid kassan som kollade in tjejen som handlade tillsammans med sin mormor, tänkte då kanske det är Besse men var nog fel. Tänk om Hjalmar Andersson i Porjus haft dessa kundköer LOL
Jag anser LOL betyda Läser och Ler

Olle

pappa B sa...

Ja det hade sett ut om kassakön till diskarna hos Hjalle hade varit av den här dimensionen. Nåväl, han hade nog det ganska bra ämndå. LOL tillhör väl allmänbildandet i blogg- och messvärlden idag liksom :D, :o) och :o(
Kul att du hänger med på bloggen Olle. Vi åker nog dit i sista Ullared ser det ut som.
pappa B

Staffan Sävenfjord sa...

Hej B!
Det är mycket höga krav för att få vara med i Ullared-serien. Det ser du ju på att sådana som Morgan, Kjell och Rose-Marie, Gittan och Maggan samt inte minst jag själv fått vara med.
Men var glad för att du slapp. Livet som TV-kändis är inte det lättaste. För mig har det efter TV-programmet varit ett rent helvete. Inte en enda har kommit fram och bett om min autograf t ex. Inte en enda har kommit fram och tackat för en bra insats. Inte ens när jag satt i mina tankar och höll på att köra på en tant på ett övergångsställe skrek hon "jävla TV-stjärna" utan det vanligt "jävla idiot". I går var dock det allra värst när grannen hälsade precis som förut utan minsta antydan till beundran.
Men vi har ju ett avsnitt kvar. Kanske vi båda syns där.
Hälsningar Staffan

pappa B sa...

Huvva ligen som vi norrlänningar säger. Chanserna finns och i morgon (läs. idag) skall jag statista på en teater i Göteborg. HAr mycket framför kameran just nu, istället för tvärtom.
Ha det fin gamle vän