tisdag 8 december 2009

Paparazzi-samling i Göteborg..

Förra gången Kevin Costner gästade vårt avlånga land badade han med en halvnaken flicka utanför Borås. Den fotografen fick sig en rejäl hacka för bilderna av superstjärnan och tjejen i vattnet. Nu är gubben Costner på G igen. Den här gången med sitt countryband -Morden West- som enligt kritiker skall låta riktigt bra. -Ja är det inte det ena så är det det andra som kärringen sa när hon bröt benet då hon trillade ur rullstolen.
Jag kan på rak arm berätta att jag tänker inte ligga i buskarna utanför Liseberg i februari för att försöka fånga en hånglande amerikansk superstar. Det gäller att ha bra kontakter och vara fast förankrad när det börjar blåsa runt huvudet på en här nere i väst. De riktiga vinterstormarna har inte anlänt ännu men visst friskar det på ibland, den saken är klar. Något vinterfiske verkar det inte bli om inte kund Bore släpper iväg några isande pustar över vår enkla boning i vinter. I morgon är det glögg och papparkakor på fiskeklubben så då är jag och "Skogarnas Konung" helt upptagna med detta. Skall även börja städa ur lite grejer som tillhör mig, ifrån hans rum. Han behöver all space han kan få den lilla rävhanen.
Skall iordningställa en datahörna till mig inne i klädkammaren efter julhelgen. Där kan jag sitta bland malkulorna och filosofera i stillsamhet, medan världen rusar förbi bakom skinn- och moccajackor, vikta lakan och annan bylt. Skall faktiskt bli riktigt skönt må jag säga. Kanske man skall ha en liten spalt framöver; -Tankar från en klädkammare- Vad tycker ni om det? eller -Bland rockar och vikta lakan-?
Återvänder så stilla i gryningen
pappa B

5 kommentarer:

Britt sa...

Hahaha "bland rockar och vita lakan"...då kan man tro att du bloggar från Landstingets linneförråd.

Anonym sa...

Hej
Kolla denna länk http://wwwc.aftonbladet.se/puls/0006/30/karta.html bild nummer 10 tror att det är detta Du tänkte på men blandade ihop artisterna

Olle

Anonym sa...

Ja du " Drängafan"
Vad var det jag skrev,om att jag pratat med producenten för Ullared!
Inte en bildruta på dig och de dina!
Någon sort av av skjälvdeciplin måste ju även televisionen ha i vårt land!
Nåja! Rappa dig hit till kommande sommar och gör klart ditt oavslutade arbete innan det kommer på fråga att ske någon form av utbetalning!
"Greven"

pappa B sa...

Ha ha ...nu har grevinnan Axelklaff nekat den senila stuten igen. Då spyr han galla övcer oss vänliga människor. Tack skall du ha för att du pratade med producenten. Min lilla qvinna blev otroligt glad då vi ej förekom i rutan.
Olle fattar inte riktigt vad du menar?
Britt, Landstingets linneförråd var ingen dum idé

pappa B sa...

Olle min vän, nu fattar jag. Yes! Det var Rickard G som badade med Boråstjejen. Jag blandar ihop charmörerna.