tisdag 12 januari 2010

Den lilla loppan utslagen...

Hon kom hem från skolan tidigt idag. -Pappa jag har så himla ont i magen och i mina axlar sa hon med tårar i sina små blå ögon. Hon kryper upp i mitt knä och kurar ihop sig som en liten kattunge. Hon, den lilla vilden som när alla batterier är laddade fullkomligt skiter i den här gubben, klarar sig själv, målar sig framför spegeln och snor mammas mascara och andra försköningsattiraljer. Idag är hon pappas lilla prinsessa och sådana stunder är det bra att ha en pappa som är utbildad massör och kan mjuka upp trötta små flickaxlar och sprida lite lugna tankar i det lilla turbohuvudet. Mamma kom precis hem från tandläkaren och tog en bild på oss. - Ni är för goa, sa hon och stack till jobbet. Nu ligger prinsessan under täcket och vilar. Min lilla prinsessunge.
"Skogarnas Konung" är i skolan och ger sig inte trots den odrägliga tillvaron uppe på Vättle. Han är riktigt stark i psyket och försöker undvika allt bråk. Det har blivit aningen bättre och han kommer säkert att kämpa sig igenom även den här terminen. Här har "gubbarna" i fiskeklubben varit en riktig räddningsplanka och han har tagit dem alla till sitt lilla hjärta. Invandrarungarna fortsätter att djävlas men tack och lov försvinner de en efter en då de sociala tar hand om dem. Skolan står totalt handfallna och med, av lagen bakbundna händer, kan de inget göra annat än att anmäla det som §66A? I den nämnden, som behandlar detta sitter det svettiga smördrypande kärringar och gubbar, långt borta från verkligheten och jamsar med.
-Detta kan ju inte vara sant, näää så här fungerar det inte, detta kan vi inte tro på. Ärendet avskrivs och djävulskapet fortsätter. Vilken politisk färg dessa pottnissar har, det behöver jag väl inte skrivca.
pappa B

2 kommentarer:

Henke - Jasons pappa sa...

sv: tackar tackar! :)
jo jag kan förstå att tiden går fort, tycker inte det alls är längesen tanten va gravid här, o nu e lillkillen snart 4 månader. hehe.

gott me en pappa som är massör, hade jag mer än gärna haft. :)

pappa B sa...

4 månader, då är det snart dags igen med andra ord.