onsdag 20 januari 2010

Surtesjön, gråväder, snö i luften och minus 2 grader.

...då jäklar högg matabborren. På en liten mormyska halades han upp. Kenneth och Lasse var med och kunde föreviga fisken, 425 gr vägde den och "Skogarnas Konung" hoppade jämfota och rensade den direkt, saltade och skall steka den i kväll. Till sig själv förståss, vad annat? Mina kompisar fick också fisk och det blev en trevlig dag. Dessutom träffade vi på två trevliga grabbar på sjön den här dagen. Det var far och som och de berättade en fantastisk historia. En sådan som man ofta skojar om när man missar både beten och fisken.
-Jag fick en jäkla hugg, sa pappan. Fisken stack med både mormyskan och en bit av reven. Grabben borrade ett hål omkring 5 meter därifrån jag satt och efter en stund satt samma abborre med både mormyska och rev på hans krok. Den här gången kom den upp. Helt fantastiskt. En hungrig abborre med andra ord och en fin historia till eftervärlden. Här sitter Lasse i snålblåsten. Han är gudfar till "Skogarnas Konung" och en mycket god vän sedan 30 år tillbaka. Min "lillebror" brukar jag säga för vi har och har haft fantastiskt trevligt tillsammans.
Kenneth visar up de småabborrar han fåt för att agna med. Han är en mycket duktig gäddfiskare den här gubben och våra två nya kamrater på isen, kollar intresserat på tusenbröderna i spannen.
En skön och frisk dag, myggfritt och ingen av oss behövde visa snoppen till katten. Helt fantastiskt.
pappa B

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till en fin fisk.
Jia

pappa B sa...

Tack Hr Andersson. JAg väntar nu med spänning att få se och höra om helgens bravader på Hornasjön. Var det 25 grams övervikt jag hade, eller? Ha ha ha

Anonym sa...

Nu när jag kollade på bilden så tycker jag nog att förgrunden är snyggare än bakgrunden.Hi Hi
Jia

pappa B sa...

...passa dig du!