fredag 26 februari 2010

En straffrunda och 10 extra skott, då blir det ingen medalj!

Grattis Norge, jag sket mig på tummen. Extra grattis till Halvard Hanevold som under så många år visat fina resultat. Ålderman och ungtupp i det norska laget är det bara att grattulera till. Att Nilsson nu kommer att bli hängd, strypt, mörbultat och stenad i svensk och internationell media är synd. Grabben har gjort vad han kunnat och åter igen är det bevisat att han borde stannat hemma. Vilat sig uppe i Östersund, åkt lite skidor promenerat ner till kiosken och köpt sig en ÖP och hängt med i de lokala nyheterna mellan OS-sändningarna.
Kazakstan överaskade, de kom inte ens till start, jag varnade ju för dem. Genomgående dåligt skytte gjorde att både favoriter och mer namnkunniga herrar trillade av pinn. Nu är skidskyttet slut, wirren med och nu återstår deckare och curlingfighten mot Kanada. Jag tror att Anette & Co sopar röven av de rödvita uppnäsorna i natt. Sen får publiken hoppa, skrika och djävlas hur mycket de vill. Antagligen är det mest juggar bland åskadarna för de för alltid ett djävla liv på alla idrottsarenor runt om i landet, oavsett om det är div 8 eller ett OS. Osportsligare publik finns ej att uppbringa på moder jord.
Sköt om er hela surven och dröm inte om mig för då sover ni illa.
Kram på er
pappa B

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Ja det är lite trist att Halvar lägger upp nu, för han är en knallkarl.
Tarjei Bö är en upcoming star. Det är skönt. Behöver flera sådana.
Ole Einar och Emil gjorde sitt jobb och det gav resultat.
Härligt.
Synd om Sverige. Men ibland är det så att ting ikke fungerer helt på standplass som de säger.
Trist på nått vis att OL/OS snart är slut. För det är så kul att följa.
Grattis till curlingmedaljen. Den satt gott den.

Ha nu en flotters söndag. Själv önskar jag att jag fick sova igen.
Men måste man jobba så måste man.
Klems Synnöve.