måndag 1 mars 2010

...nu går hajarna snart till...

Phu...snö och vatten på isarna gör det otroligt jobbigt att spatsera ut till abborrgrunden. Efter en tuff bussresa upp till Gävle med ett otroligt trevligt gäng Brynäs supportrar från BSKV så är man ganska mör både i kroppen och knoppen. Men skam den som ger sig. "Länsman" Fredriksson och jag gav oss iväg klockan 10.00 till Surtesjön, norra delen. Det är aningen kortare väg till en av de platser där det brukar nappa. En skaplig promenad ändå för två åldrstigna uvar som "Länsman" och pappa B.
Eftersom mitt hjärta i unga år klappade rejält för Brynäs så finns lite av ränderna kvar ännu och för Frölunda finns inte så myckat att orda om. Givetvis stack jag ut hakan på fiskeklubbens gästbok och svarande på ett lite retligt inlägg där man undrade hur man kunde vara så obota dum att man gav sig iväg med buss för att se Brynäs förlora? Jag menade i mitt svar att det var lika troligt att det fanns hajar i Surtesjön, som att Frölunda skulle slå Brynäs. Där sket jag mig på tummen och kmommer nu att få äta upp detta med hajar ett bra tag framåt. Skit samma, jag samlar ihop en hel säck och tömmer ut den över gubbarna här minst anar. Frölunda var det bästa laget och Brynäs var så dåliga att jag tror att ett mediåkert div 1 lag hade kört skiten av dem.
"Länsman" Fredriksson fick första fisken, tror att det var den Hr Andersson fick upp här om dagen, ca 7 cm lång och väldigt söt. Den gick tillbaka och "Länsman" log med hela sitt brunbrända ansikte. Han hade klarat katten. Jag fick också en liten rackare eller två som gick tillbaka ner i hålet. En fin matfisk fick jag med mig hem och den ligger nu rensad och klar i frysen.
Nu tänker jag slappa i massagefåtöljen en stund innan jag hoppar upp och fixar mat till hela rövarbandet.
Det kommer både bilder och lite text om bussresan till Gävle, kanske redan i kväll.
pappa B

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Så bra att bussresan gick som planerat.
Det är lite olustigt nu när man går ut på isen för att det är så blött. Men vi har det ganska kallt ännu.
10 minus nästan så det ska väl gå bra ett tag till.

Ha det bäst.
Kramen från nabolandet.