onsdag 3 februari 2010

Kaos när det snöar lite...bedrövligt


Nu har det snöat lite under natten och då står hela förbannade västkusten stilla. Det brukar ju komma en vinter varje år, men det verkar alla som har med vägar, trafik och framkomlighet inte komma ihåg. I morse var det stopp då alla bilar skulle ut från sina p-platser därför att det var blankis under snön. Kaos ett milt ord och när alla försökte hjälpa varandra så sitter det en gubbjävel längst bak i kön och tutar. Det var millimetrar ifrån att jag klappade min lilla militärspade i vindrutan på hans bil. Tänkte mig för, och bad honom fara åt helvete i stället och inte komma ut ur bilen. -Jag skall för fan till jobbet skrek han. -Det skall alla andra här också svarade jag och förklarade att om han klev ur bilen så skulle han absolut inte komma till jobben den här dagen.
Sen hjälptes vi andra åt att få loss bilarna så att alla rullade iväg. En dansk kvinna hade sin bil framför tutgubben (utlänning givetvis). Hon skrapade väldigt noga bort all snö och is från rutor, backspeglar och lampor innan hon med ett leende och en blink med ögat sakta rullade iväg. I en nedisad och immig bil med ett litet titthål på vindrutan körde tutmannen förbi mig. -Jag vinkade glatt med min militärspade i vänsterhanden, och gav honom fingret med den andra. Sen gick jag in och drack te och åt en leverpastejmacka.
Tjejen på bilden var en av världens bästa sitski-åkare under 90-talet. Hon kom från Norge och heter Ragnhild.pappa B

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Skickade ett meddelande till Dig på SF då det nog inte passar sig här i offentligheten

Olle

pappa B sa...

Ha ha..skall kolla

Synnøve. sa...

Har mycket att säga om en killen i bilen. Men som sagt, allt passar sig inte på tryck!
Kan väl bara säga att du hade haft min fulla förståelse om spaden hamnat på hans frontruta....

De är likadana här.....
Hoppas onkel politit tog tutgubben. Det är dryga böter här på att inte skrapa frontrutan...

Nu ska jag ha en skvätt kaffe.
Lövbergs med en skvätt grädde i.
Kramen från nabolandet.
Synnöve.