onsdag 24 februari 2010

Northug gör avbön och fruktar plötsligt Hellner?

Tänk vad en guldmedalj kan göra! Plötsligt så är stortruten Petter Northug mild och len i rösten igen och nu fruktar han Hellner mest av allt i en stafett spurt
-Hellner tillhör en av världens bästa spurtare, han är aldrig lätt att besegra, var hans senaste uttalande till den församlade OS-pressen. Jo, jo, så lät det inte för ett par dagar då hela det norska herrlandslaget skulle köra skiten av svenskarna. Vi får väl se vad som händer i kväll/natt. Kanske guldstriden avgörs mellan Frankrike och Finland, vem vet?
Idag reser pappa B med sina fiskekamrater till Vänersborg för att besöka den mycket stora fiskeaffären som finns där (fiskeutrustning givetvis). Lilla Paris är ju en stillsam och välmående liten stad. Utan allt för många A-lagare, knarkare och rumänska tiggare i gathörnen. Residenset ligger där och av det gamla fängelset har man gjort något nytt sedan alla interner blivit frisläppta. Jag tar med mig kameran så kanske jag kan bjuda på några små äventyr därifrån, vem vet. I Vänersborg finns landets bästa lokaltiodning ELA (Elfsborgs Läns Annonsblad) som ingår i en koncern med TT och Bohuslänningen bl.a
Under min aktiva tid så jobbade jag som fotograf på ELA, en trevlig tid med fina kamrater på redaktionen och det var alltid första prioritet på de lokala nyheterna. De värdsliga kom på andra plats. Precis som en lokaltidning skall vara men så få efterlever. ELA är annorlunda och den klart bästa lokalblaskan vi har. Var rädd om den.
På bilden står landshövdingen Gunnar von Südow redo att hälsa på kungen som gjorde sin första Eriksgata genom Älvsborgs Län. Det var tider det och kolla vilken liten kille kungen var på den tiden.I övrigt fortsätter vintern och vi fyra marodörer ser fram emot nya spännande stunder i skog och mark. Nu sticker vi på en liten "Shoppingresa" typ. kvinnornas tur till Ullared. Hej med er...
pappa B

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Jo, ibland kan det göra en gott att få lite guld runt halsen.
Men jag har inte förlåtit honom helt än för hans uppträdande.
Inte ens trots att han körde som en galning och tog silver i staffetten.
Grattulerar Sverige till guldet från djupet av mitt hjärta.

Köp en massa fint fiskeutstyr nu då när ni har chansen.

Kramen Synnöve.