måndag 8 februari 2010

Skicka hem de svenska grabbarna från Afgahnistan..

Fredsbevarande styrkor, jo jag tackar jag. det låter stort när katterna skiter men det blir små kulor i sandlådan. Kulorna nere i sandlådan i Afghanistan viner kring öronen på våra svenska grabbar och nu är det dags för regeringen att lyfta ashålet från vagnen och kalla hem de svenska trupperna. Två killar fick sätta livet till i helgen och en är skadad. Knepigt att de finska trupperna inte rensat runt den egna campen, de gjorde det i början av 60-talet nere i Gaza bland annat. Jag vet för jag var där. Låt nu de här ruttna och outvecklade folken skjuta ihjäl varandra så kanske de som styr och ställer där nere blir nöjda. Förhoppningsvis stryker även de med i någon av striderna. Att unga svenska grabbar skall stå handfallna mitt emellan eldgivningen (jag antar att det råder lika mesiga förhållningsregler här som det gjorde under min tid i Gaza. Inte avlossa ett skott, även om du hotas till livet. Tag en kula och försök hasa dig upp i enskild ställning, skyldra gevär/k-pist och försök hosta fram -Soldat från svenska FN-bataljonen! Sen kan du kola av. Ett litet band kommer förmodligen på posten hem till dina föräldrar eller familj med en förklaring att du dog tappert i strid för fredens bevarande. Sånt djävla dravvel. Tag hem våra svenska killar medan de ännu är i livet och skit att stoppa näsan i det som händer där nere Reinfelt och de andra tomtenissarna i regeringskansliet kan ju fara dit och bevara freden. De har ju dessutom bra betalt.
Satsa istället på att få ordning i vårt eget land för det behövs sannerligen.

På bilden: Jag och gode vännen Nyström på varsin dromedar (det är jag som vinkar) nere bland pyrmiderna i Cairo på en "private leav" under min FN-tjänstgöing vid bataljon 23G.
Bättre är den här historien som jag läste i en bok av "Västgöta-Bengtsson, Mina roligaste historier, som jag fått låna av en god vän;
-Tänk att vånn Karl han ä omöjlier te skjuta. I går sköt han sex rapphöner i ett skôtt - å ändå släppte han ente å hele skôttet.
pappa B

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Godmorgon på dig.
Måste säga att jag håller fullständig med dig.
Ta hem alla därifrån.
Låt de fixa sin egen fred. De är ju duktiga på att fixa krig. Kanske på tiden att de får ta ansvar för sitt eget land.
Hur många av våra medborgare ska dö för en sak som inte ens är vår?

Kramen.

Britt sa...

Jag tycker som du: ta hem de svenska soldaterna! Det är inte vårt krig utan USA:s. USA må säga att de krigar för att rädda Afghanistan från talibanerna men det tror jag inte. USA krigar för ett fritt USA, inte för ett fritt Afghanistan. Ett USA fritt från terrorister. Det är inget krig vi vinner något på, varken vi eller Afghanistan. Tror det bara blir värre. Få se hur många svenska soldater som måste dö innan de plockar hen hela svenska styrkan.