torsdag 4 mars 2010

Bättre spel än A-laget!

Här fortsätter BSKV:s glada Gävleresa
Efter tidig frukost och ihopsamlande av medförda persedlar gick bussen åter till Läckerol arena. Aningen sega trillade den ena efter den andra ner i frukostmatsalen på Hotell Gävle. Naturligtvis var jag först och hade därmed koll på allt och alla. Men...jag måste börja att be Kjell om förlåt för att jag kallade henne för Anna. Just det var hon Kjell, som pussade Fredrik i det förra inlägget om Gävleresan. Nu lirar vi lite hockey. Värt att nämna var stridstuppen i buren, Piggen. Efter matchen och avtjänat straff för kraftigt påhopp på domaren så kallas han för "Väggen" Om det var gamla takter som satt i eller en tidig öl runt 06.00 som gjorde att han spelade bättre än Brynäs ordinarie burväktare det förtäljer inte historien.
jubel bland publiken och domaren "Kalle" kom aldrig överens med sig själv och sin skridskoåkning efter det fula påhoppet. Det blev till slut spel, svarta mot vita vilket var betydligt lättare för speakern Sissi "Hyland" Johansson att hålla ordning på.
....vi låter några bilder tala sitt tydliga språk så förstår alla mina bloggläsare att det inte var en lätt tillställning att beskåda och bevaka.







Ärrade kämpar sattes emot små späda damer iförda konståkningsrör och kort kjol. En minst sagt ovanlig uppställning av lagledningen för det vita laget, men mycket läcker för publiken.










...stundom var tempot hos motståndarlaget inte så häftigt och då passade målvaktsjätten William på att slappa lite. Yoga övningar och lite rock´n roll mellan anfallen höll grabben vaken. Värre var det för de som missat kvällens övningar på "Bilagan". Dessa tog ut sin frustration på motståndarlagets anfallare istället. Huruvida detta skamgrepp resulterade i utvisning, avstängning eller annat straff vet inte reportern som skrattade så att han var tvungen att krypa ihop bakom sargen. Matcherna skulle snart vara tillända och Sveriges suraste man gjorde entré. I snigelfart, med stort huvud och slappa kinder gled han in på isen till publikens stora jubel. Räddningen, klubban som han höll i ett fast grepp. Det hela slutade lyckligt och inga större skador, mer än ökad huvudvärk kunde noteras. Däremot visade vissa spelare upp mycket känslor som jag måste beundra. Detta är den nya tidens hockey - Bara pussas - inte tacklas - Jossan och hennes kille gjorde min dag. De små liven som älskar varandra så...
Nu blir det ett avsnitt till som visar på den sista timmen i Gävle, kort snutt från hemresan så håll ut.
pappa B

4 kommentarer:

Unknown sa...

Haha vadå snigelfart?? Jag var ju snabbare än blixten!!!

pappa B sa...

Aha..den sista syntes den 23 november 2009...är det den du menar?

piggen sa...

hej.. pappa b, fan va kul . roliga bilder, om du har lust får du gärna sända mig några bilder på mig o andra, det va kul att ha dig med. ps du e sveriges gladaste man. mvh piggen. piggen66@hotmail.com

Unknown sa...

du vet en F40 F :)