måndag 8 mars 2010

Det "nya" livet har börjat.

Suovas på planka, serverad upp på Stora Sjöfallets Turisthotel, en dröm som numera kommer att ätas utan potatismos.
Är nu involverad i LCHF-tänket och med glasögonen på nästippen jagar jag och sex överviktiga madammer och en gubbe med rullator runt inne på ICA och spanar efter kolhydrater. Det är faktiskt riktigt roligt och jag har plötsligt upptäckt mycket mer varor än vad jag gjort tidigare under mina besök på ovan nämnda affär. Fast jag blev lite förbannad på rullatorgubben som körde på en av kärringarna när hon försökte hinna fram till extrapriset på Bearnaise, två burkar för 30 kronor (god så in i bänken)Kärringen flög huvudstupa in i frysdisken för frysta bär och jag fick hjälpa henne upp. Då hade gubben plockat på sig sex Bearnaiseburkar och försvann staplande bakom sin rullator mot kassan. I mogon när han står och hänger i kassakön (han kör inte med själv-scanningmodellen) så skall jag skruva loss ett av hjulen till rullatorn så får vi se vad som händer när han satsar för fullt i rulltrappan ner till garaget.

Nu har kvinnan fyllt år färdigt. Det är slut på firandet och det är jag med. Visst, det är skitroliogt att så många gillar just min kvinna. Ett 50-tal rörmockare sjöng i kör, 14 platschefer kom med olika vinflaskor. 48 blombuketter och en krukväxt (var fan ställer man dem) Chokladaskar, parfymer, guldsmycken, raffset ja just name it! När jag fyller år får jag en slips, ett par strumpor och en Frödinge ostkaka med svärmors supersura lingonsylt! Är detta rättvist.?
Nu har jag stekt ett paket baconfläsk, gjort en röra av två äggulor, smör, lite stenbitsrom, vitlök och El Tacos starka sås. I ugnen håller just nu en gratäng på zuccini, paprika, vitlök, ägg och grädde på att brännas vid....
Gratänger är bra för då kan kvinnan stoppa i sig lite när hon kommer hem och då förmimnskas även hon. Blir lättare att handskas med om ni förstår. Ha det nu så bra får vi se vad som händer och fötter.
pappa B

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Grattis till LCHF tänket.
Har tänkt jag med. Men det går bara inte. Jag fixar inte dagen utan bröd. Vad gör man då?

Skrattar så gott åt rullatorgubben.
Hoppas då får en möjlighet att ta igen och skruva loss hjulen hihi...

Kramen Synnöve.

pappa B sa...

Hej vännen.
Det finns massor av tips bl.a på bröd om du går in på www.lchf.se