lördag 6 mars 2010

Skogarnas Konung - dagens segrare!

Hurra för min lille knodd. Idag ute på Mjörns fina is var det han som fick de största fiskarna. Länsman, MacMyra och jag själv fick stanna upp vid Lotta Engbergs hus och visa snoppen för katten. Skämmigt, i synnerhet då man är iklädd dubbla långkalsingar och en overall och inte utrustad med någon banan av kollosalformat. Fick ta i av alla krafter för att få den utanför overallen. De andra två hade inga problem, de passade på att kamma sig medan de stod där och gjorde sina propellrar...
Mr Ingvar A och skogarnas Konung skrattade så de höll på att kikna Mr Ingvar A fick fem fiskar, Skogarnas Konung fyra fast större.
Jag bjöd segraren och födelsedagsbarnet (mamma) på fläskcarré och ris, själv åt jag fläsket men skippade riset och smällde i mig en stor bit broccoligratäng, gott så in i bomben. "Prinsessan" sover över hos en kompis, en söt och snäll liten Sara E och hennes familj. Kanske har jag fått i mig lite styft 50 gr kolydrater idag, för mig en rätt skaplig början. I morgon hänger jag på låset då Lidl öppnar för att köpa mandelmjöl. Sen bakas det i stugan och recepten ligger i högar över hela lägenheten. Otroligt lätta recept må jag säga och gott verkar det också vara.

Melodifestivalen vilken skit!
Fjantiga fru/frk/sambo Wahlgren återkommer igen. Hela hennes släkt, bröder tremänningar, farbröder, mamma och en handfull kusiner och gamla förälsker slåss för att visa upp sig i svensk TV. Som grädde på moset plockar man in Orsa spelmän med grodan Moreus Boll i spetsen och jämrar sig igenom en urtöntig melodi med fårtarmsfelor och jämmerlåt i någonting som vi hört i 125 år och aldrig tyckt om. Vilket djävla skit. Ja jag vet, jag böt kanal till folkets förtvivlan. Rövlappar och hottentotter varvas med fyrbarnsmammor på väg neråt i karriären och feta farbröder från Dalarna kämpar mot kortkorta superväteroxidade blondiner och rastafigurer. Och av detta skall vi hitta någonting att sända till Oslo för att representera Sverige? Fan att inte Jokkmokks-Jocke levde då skulle det bli drag under skosulorna.
Nu skiter jag i detta och går och tar mig en liten wirre knäpp och sedan blir det krypa ner under täcket. The same precidies as last year miss Suzan? Förmodligen hinner jag somna innan hon svarar.
pappa B
Skicka en kommentar