torsdag 11 mars 2010

Grädde och smör - det är livet det!

Vilken lycka att få minska omfånget med grädde och riktigt smör i stekpannan! Och inte saknar jag potatisen, pastan och riset, inte ett skvatt. Värre är det däremot med brödet. Måste ta mig i kragen och försöka leta rätt på en påse mandelmjöl så jag kan baka någon form av bröd. Lilla Linda har visst ett supergott recept (ja på supergott bröd givetvis, vem f-n tuggar i sig ett recept, dummer där) men jag glömmer bort att fråga henne varje gång vi träffas (minnesfall pga för hög ålder och oreda bland cellerna) Nåväl detta löser sig väl tids nog, med brödet alltså. Idag stekte jag baconfläsk i små bitar, två ägg, kinakål,gröna ärtor, finhackad rättika och lök, blandade ihop detta med CF och en stor klick majonäs. Detta blir min lunch. En halv avocado, två bitar fet ost inrullad i skinka och två koppar te är dagens frukost. Nu skuttar jag omnkring som en kåt get mellan rummen för att hitta mina långkalsingar som är på rymmen....
Idag skall vi förflytta oss till Mjörn. Denna vackra stora sjö med massor av fisk. "Asterix" hans lilla Viivi och pappa B. De andra svikarna skall gå på fotbehandling (stackars operatör som skall skrubba "Länsmans" 47:or. Han är för övrigt den enda i vårt fiskegäng som kan åka vattenskidor enbart på fötterna. Redan från start.) pyssla med orientaiska växter, handla åt gamla tanter, få massage och inpackningar av olika slag. Hur står det till med svenska folket egentligen? Här blir man pensionär och då plötsligt får man en helvetets massa att göra. Nu, idag när dimman ligger lågt över sjöisen, temperaturen är -0,2 grader och abborrarna bara väntar på att hamna i stekpannan, då hittar man på en massa annat dumt. Jag fattar inte ett smack.!?

För säkerhets skull lägger jag in en trevlig bild så att alla som inte kan, vågar, vill, orkar eller får för sin fru/man, kan titta på, medans jag tar mig ut på Mjörn. Ha en så trevlig dag som möjligt hemma bland krukväxterna.
Hotel Neserin i Tunisien är en mysig plats med SPA, fotvårdsklinik för gubbar typ. "Länsman" och pool med bar för små AIK:are och äldre damer utfläkta på luftmadrasser som gärna pratar bort sina krämpor med en typ som MacMyra. Själv föredrar jag isen, en dimmig dag på Mjörn och förnedringen att visa snoppen för katten....
pappa B

5 kommentarer:

Synnøve. sa...

Nu får berätta vad mandelmjöl är för något. Jag har som du problem med att hålla mig undan brödet. Bakade imorse. Grova tekakor....
Men grädden och smöret går bra att snaddra i sig.

kos deg på isen idag.
Men pass dig så den inte spricker. Har fått lite sprikor på Nugursisen nu....
Våren närmar sig..
Kramen.

Mia S sa...

Här i stora huvudstaden finns lowcarb bröd att köpa, det måste ju finnas i er helt underbara stad också !!
Länk:
http://www.carbzone.se/low_carb_brod_nystart.html

Kika in hos mig.. på den nya vet ja !
Kramen ♥ /Marie S

Anonym sa...

Hörru du bonddräng!
Ta en yxa och en fogsvans och ge dig ut i timmerskogen,då behöver du inte bry dig om några som helst tvivelaktiga "kurer"!
Då kan du äta vad du vill! Titta på skogsarbetarna,där finns inga som har gubbhäng! Så det så!
"Greven"

Anonym sa...

Appropå ditt inlägg om tågtrafiken!
Om SJ fått sköta tågtrafiken under Andra världskriget i Europa,då hade vi inte haft den hemska förintelsen!

Curre Canin!

pappa B sa...

Flickor I love you! Marie jag kommer smygande i natt!

Grevcen, man skall inte joddla inne i grottan utan uppe på berget! Blåblods-Frasse där!

Curre Kanin...det tror farfar det, inga tag hade ju kommit fram.