onsdag 10 mars 2010

Idag blir det barnförbjudet!

...det är inte konstigt att jag sitter här och ser aningen tankfull ut. Min tidigare så höga moral har fått sig ordentliga törnar sedan jag träffat "Länsman", MacMyra, Mannen i lodenrocken, AIK-Redzo, Hebbe-lelle och pimpeldrottningarna Sissi, Viivi och Linda samt "Asterix". Denna samling människor har fått mig att svärja, säga fula ord och visa snoppen åt katterna i stan. Det har jag aldrig gjort förr. Förlåt mig alla mina religösa vänner (en) haven förtröstan med mitt förfall och till er som känner mig lite bättre, jag är fortfarande er vän....
..som ni säkert har förstått så är mina så kallade fiskekamrater väldigt styva i korken. Sen är det som ni se inte mycket mer. Jag tycker mest att det påminner om Bullens pilsnerkorvar? Ingen vidare spänst då man dessutom behöver en tång för att få sprutt på maskineriet. Med andra ord stor verkstad men lite verktyg...hi hi, där satt den.
Just som man börjat balansera de ovan nämnda personerna så dök det upp en liten gubbdjävel till. Han kom hasandes över isen med sin lilla Stina, en lagomt lönnfet Am.Cocckerspaniel som springer dagarna i ända (det borde gubben göra istället) Det visade sig att han var god vän (den enda han har) till "Länsman". Hade jag vetat detta så hade jag borrat en försvarsring runt platsen där jag satt. Nu är de ännu fler som hugger på mig. Nästa gång stoppar jag hunden i skryllan och låter gubben springa efter bollen.
..som ni ser så är den tekniska färdigheten inte så utvecklad. Lilla Hasse han fick inte upp korken på thermosen innan vi skulle gå hem. Även "Länsman" i bakgrunden ser bekymrad ut över sin lille kamrats usla teknik.. Betydligt bättre teknik har MacMyra som dagen till ära blev bestulen på sin blåbärssoppa... ..detta löste han dock på ett smart sätt genom att spontant gå fram till en vilande och kaffedrickande dam i vitt. -Förlåt skulle denne arma sate kunna få tigga till sig en kopp kaffe?
Tanten vispade till MacMyra med stavarna och skrek så dej sjöng över sjön -VÅLDTÄCKTS FÖRSÖÖÖK!!!! Ja, ja hoppas kan man ju alltid. Idag har vi vilat och spelat bort den sista pensionen på travet. I morgon hoppas jag att MacMyra och jag tar oss ut, kanske några fler följer med, vi får la se.
pappa B

5 kommentarer:

Linda Ihlsson sa...

Tackar vet jag Onsalakorv.....

Marie S (Elivira M) sa...

Nja.. lite pillimarisk ser du ut allt tycker jag...hela tillställningen ser väldigt solig och skön ut för övrigt.. kramen från mig !

Unknown sa...

Haha dey kan inte finnas mycke kvar , så ofta som du får visa snoppen för katten :D.. lilla kenneth,nu förstår jag verkligen inte vad Monica fastna för!?!?!?!

pappa B sa...

Det är fan i mig ordning på dig Linda. Ska de va ska de va...

Tack för kramen Marie S kul att jag ser dig ibland, det värmer.

AIK-Redzo har plötsligt fått luft, hur har herrn det själv med katterna? Håller i övrigt med om Barbros val. Någon Monica känner jag inte till? Nu får nog "Länsman" svårt att förklara sig...hi, hi

Synnøve. sa...

En skön dag på isen. Igen.
Ser så gött ut.

Men käre någon då, fick han nått kaffe den bäste Macmyra?
Eller skrek damen så koppen sprack?

Här var det soligt i går. 18 plus i solsteken. Hängde ut tvätt på tork och gottade mig i solen.
Nu tror jag våren står bort i kröken på vägen. Den kommer, men försiktigt.
Ta det försikgtigt där ute på isen nu gubbar...
Kram från nabolandet.