tisdag 9 mars 2010

Phu...frukosten avklarad!

Detta med LCHF känns verkligen bra. Det klart svåraste för min del är att vara helt utan bröd till frukosten (och i skryllan ute på isen just nu) Men..jag skall nog fixa detta skall ni se. Måttbandet har plockats fram igen och på lördag blir det omfångsmätning igen. Dagens frukost, två koppar te, snabbomelett på ett ägg, smör gröna ärtor, räkor och några överblivna köttbullar som "Skogarnas Konung" missade, vitlök och olivet. Till det en stor klick Bearanise och det hela satt som en fläskläpp. Har fuskat då det gäller brödet inför den stundande turen ut på Surtesjöns is tillsammans med "Länsman". En frökuse (två halvor= 14 kolhypirater) med min specialröra på och en thermos te, det blir dagens islunch.
En klar fördel är ju att eventuella rester från måltiderna är mycket bra att återanvända, lagomt uppiffade dagen därpå eller vid nästa matstopp. Gjorde mig en smothie i går eftermiddag med riktig grädde, två kulor glass och 70%-ig mörk choklad. En fettbomb som skulle få vilken bantare som helst att svimma. Det höll jag på att göra också. Kände mig som en Centurion stridsvagn efter intaget och somnade sedan som en stock när jag kom under täcket.
Jag mår oförskämt bra, ser fortfarande lika bedrövlig ut både framifrån och i profil, skägget växer håret spretar åt alla håll. Men...pumpen dunkar på i sakta mak, inga krämpor i övrigt. Blodtrycket lite över det normala men inte så det stör, vilopulsen på samma nivå som ett mjukisdjur, dvs några slag i minuten. En tanke som farit genom mitt huvud sedan jag vaknat och kollat spegelbilden som återigen förkunnat att jag fortfarande är Sveriges gladaste man är; -När jag nu intager så mycket fett i olika former, kommer inte min hud att mjukas upp och slätas ut, blir som en liten barnaröv igen och alla veck och skavanker, om inte försvinner så slätas ut en aning?
Nu är det dags att plocka ut maggotburken ur kylskåpet, ladda skryllan och kliva i overallen. Surtesjön och "Länsman" väntar. Fullständig rapport kommer vid hemkomsten.
pappa B

2 kommentarer:

Synnøve. sa...

Grattis till den goda frukosten.
Får nog sjutton ta tag i det där med LCHF också.
Men som du säger, det är brödet....

Shit fiske får jag väl önska med :D

Klems på dig.

Anonym sa...

Hej
Hittade en intressant länk på messaures hemsida http://www.messaure.se/
här kommer länken http://www.fotosidan.se/blogs/straightphotography/44049.htm

Kanske Du rent av känner Bengan

Olle