lördag 6 mars 2010

Sissi, både stolt och lycklig...

Hon blundar, är livrädd men både stolt och lycklig. Detta var Sissis första abborre, vintertid. En fin bit som vägde 460 gr (givetvis har vi, Redzo, med sig en liten digitalvåg i skryllan). Första gången som Siis hängde med oss ut på isen så hade hon världens napp. Hon skrek och fisken tog med sig både krok och pirk. Den här gången gick det bättre och vi grabbar (vet inte om den andra damen i sällskapet fick någon fisk, Viivi heter hon) fick smyga oss förbi katterna. "Skogarnas Konung" och jag avvek ganska tidigt då vi lovat att hjälpa lilla mamma som fyller år i morgon. Vi måste hitta golven i våra rum, utifall gästerna skulle kika in där.
..det var bara att traska iväg hem, även om det kändes segt att lämna sina vänner kvar på isen. That´s life så det är bara att hugga i. Det är lite otrevlig turbulens i klubben just nu och en av våra bästa fiskevänner har klivit av på grund av mycket tjatter. Som det ser ut i dag så kommer även junior och jag att göra det samma då intresset för att utvecklas framåt i verksamheten samt intresset att nyrekrytera nya fiskeintresserade inte existerar eller ingår i klubbens planering. Årsmöte på sönag och vi får väl se vad detta ger.

Sluttittat för i år!
Jag blev så förbannad när jag såg att Stefan röstades ut i Let´s Dance och den snidade trägubben fick vara kvar. Detta är bluff och båg och jag skulle verkligen önska att man redovisade tittar rösterna. Första raset var när Agneta Sjödin föll ur och nu Stefan S. Let´s Dance kan nu fara dit pepparn växer och jag sysslar med något annat nästa helg. 70% av de som röstar måste ju vara stenpackade och helt sinnesförvirrade som ger sina röster på snickar-Willy. Går nu och lägger mig så jag orkar upp och fiska samt ge min älskling en liten puss och säga grattis. Presenterna kommer senare under dagen. Vad hon får? Ha ha tror ni jag går på den lätta, då vet hon ju att det blir ett svart raffset!
pappa B

Inga kommentarer: