tisdag 23 mars 2010

Sista rycket för gubbtjyven...

Tror ni inte att jag blev rökt på årets största fisk på pimpel. Hade rekordet med min abborre på 580 gr och så kommer "Länsman" den spjuvern och klipper till med en regnbåge på 5,1 kilo. Det är klart att jag grattade, men sen fick han fingret. Han ringde mig och berättade att han skulle göra ett sista försök nere på Mölnesjön. Han hade gjort i ordning grejerna för förvaring, putsat alla gamla vertikalpirkar och ville bara göra ett sista försök innan grejerna åkte ner i källaren.
Telfonen ringde och han bad mig, mycket kortfattat att komma upp till sjön. -Nu har han gjort illa sig, tappat något eller fått fisk, tänkte jag och tog bussen upp till sjön. (Den ligger faktiskt mitt ibland hyreshusen, ingen vildmark här inte)
Tror ni inte att gubbtjyven står med den här gris bågen i famn och flinar när jag kommer. -Tur att jag tog ett riktigt kraftigt spö med mig, sa han och det var ju bara att hålla med. Han hade haft två riktiga napp till men inte lyckats få fast dem.
Den fina regnbågen filéades och jag fick den ena halvan (han är snäll i sina ljusa stunder). Blir väl tvungen att köra fram en kopia på bilden så han kan hänga ovanför sin säng där hemma. Barbro, gubbens lilla docka, har en kalsongbild på Brad Pitt över sin säng så gubben får väl ha en bild på fisken.

Förstår inte varför folk blir så sura när jag skriver att vi skall ge Sverige till muslimerna? Skriver jag att vi skall behålla Sverige åt svenskarna så skriker de också. Jag vat att hur fan man än vänder sig så har man röven bak och det är inte det lättaste att hinna med att klia alla på ryggen.
Pappa B

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Vilken fisk han fick, Länsman....
Grattis säger jag till den.
Det är gott att äta den där firren med.

Klart du ska ge honom en kopia på bilden att ha över sängen. Har hellre en fisk där, än Brad Pitt!

Näe inte blir jag sur när du säger att vi ska ge Sverige till muslimerna. Men jag tycker de kan muslima i sina länder och inte här.
Så enkelt är det hihi....

Näe det är inte att klia alla på ryggen samtidigt. Men måste man det?

Kramen denna sista torsdag i mars månad.
Synnöve.