lördag 24 april 2010

Efterlysning!!!

Jag vill bli medlem i clipperakademien, jag vet att den finns. Älskar mina clipper och har nu införskaffat ett par finskor dessutom. Ett par som jag kan ha till kostymen när jag är fin. Finns det någon bland mina vänner ute i pereferin som har och kan förmedla kontakten till denna eminenta förening? Jag tror att greven där upp i Hälsingeskogen sitter inne med en del upplysningar i detta ärendet.
Kolla in vilka dojjor, va? De här gör användarna av lackskor gröna av avund. Äkta "Smålands tofflor" det är inte någon ankskit det här. Passar en ålderstigen räv som pappa B precis.
Jag återvänder när solen slocknat.
pappa B

3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Jaha ja. Jag får åka över till Sverige för att få tag i riktiga träskor, men de där såg ju sköna ut. Kan damer ha sådan?
Kramen.

pappa B sa...

Oh ja, passar som handen i hansken..

Britt sa...

Hemma kallar vi dem för "pisskidor" eftersom gamlingarna hasa ut till utedasset i liknande tofflor.