torsdag 15 april 2010

Jag har svårt för att fatta detta!

Förmodligen bygger hela saken på avundsjuka från min sida. Men detta har nu hänt mig nästan varje dag, ända sedan långt före jul. Ibland spelar jag en 10 på Dagens Dubbel (hästarna). Det tycker jag att jag har råd med. I de två spelbutiker vi har här i Angered är det ALLTID fullt med spelare, 90% av dem är invandrare och några är förskrämda svenskar utefter diskarna. Igår stod jag bakom en kraftig, nä en fet zigenare som utan att blinka kastade fram en dagens dubbel och betalde 1.543 kronor. Skrattade högt och sa till killen i kassan; -Jag kommer tillbaka i morgon, hälsa chefen att han skall plocka fram pengar. De flesta jag möter här nere på torget är arbetslösa, i de flesta fall hela familjen, men spelar högt varje dag de klarar man av. Jag förmodar att de vinner av bara den eftersom de har råd att fortsätta. Min DD i går sket sig naturligtvis och jag åkte på minus 12 kronor. Det klarar jag, men....hade jag blåst iväg 1.543 kronor då hade ekonomin hos pappa B gått i sank direkt... Jag fattar inte detta?
Funderar starkt på att bli kriminell, har ju inget att förlora egentligen. Familjen klarar sig utmärkt utan mitt deltagande. Mitt ekonomiska bidrag till hushållskassan kan man både ha och mista. Skulle man åka fast så är det bra service i fängelserna, oavsett var i landet man blir inburad. Svarta pengar är och har alltid varit mer värda än vita. Lite utpressning mot högre tjänstemän, låta dem sätta på lite vackra damer framför filmkameran och sedan låta dem få se ett par heta sekvenser...ja ni fattar. Jag skall ta mig en funderare på saken. Vi höres
pappa B

5 kommentarer:

Erika sa...

Ja du, vad säger man. Har också undrat mer än en gång varför en viss sorts kategori människor har råd, som egentligen skulle har mindre än en själv. Min vassa tunga ska jag hålla i styr för ögonblicket, men allt som oftast skulle jag vilja ställa mig på torget där jag bor och spy ut min ilska över det mesta.

Svarta pengar var innehållet nu sist i Uppdrag granskning, men jag slötittade en stund sedan fick det var. Orkar inte tar in all skit som styr.

Hade jag tippat för 1.543 så hade det verkligen gått snett i det ekonomiska. Men en del skiter ut pengar på ren svenska. Det är väl därför det luktar så illa om en del.

Have a nice weekend!

Synnøve. sa...

Säg till då, skulle behöva tjäna lite extra med. Bilen måste bytas...

Här är det mest vietnameser som gör så.
Vi har spelautomater utplacerade lite var stans i nabolandet. Enarmade banditer alltså...
Där plockar de hem vinst efter vinst....
Spelade med falska tio kronors mynt gjorde de ett tag. Så det var inga pengar kvar i automaterna till slut. Bara metallbitar...

Så ja, jag är med på att bli kriminell... Säg till när vi startar, hihi.
Kramen.

Anonym sa...

Hej
Jag har ibland under åren haft liknande tankar som Dig men har kommit fram til att det nog har med ordspråket "Gräset är alltid grönare på andra sidan"

Anonym sa...

Det är inte nog med att spelarna tillhör denna kategori, här hos oss äger de spelbutikerna också, man har lust att vomera. Trevlig Helg till Dig och de Dina. Järnberg

pappa B sa...

Ja, ni ser hur det är och blir. Inte en siffra rätt i landet lagom. Man kanske skulle emigrera till Somalien och skriva sig där under vinter halvan (varmt och skönt) Sen kunde man ju återvända och söka asyl och få en fyra i Hjällbo? Färg-TV (modell platt) fri språkutbildning och nya möbler.