fredag 16 april 2010

Iskallt i centrum, vem tappade isen till drinkarna?

Idag när jag hoppade av spårvagn nr 4 vid Gustav Adolfs Torg så låg det ett stort isblock med en fastfrusen underdel till en grill, mitt på trottoaren. Jag kunde inte låta bli att filma en liten snutt med min lilla Toshiba HD-maskin. Kolla på gubben som till och med försökte läsa på en liten lapp som satt fastfrusen.

Ja, mycket skall man se innan ögonen trillar igen. Om det är någon form av konstnärlig installation eller om det är en ren ploj för att kolla reaktionen på förbi passerande, det vet i tusan. Man kanske själv är med i "Dolda kameran" vem tusan vet. Kommer nog smygande in en gång till i kväll efter fredagsmyset...
pappa B

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Det här var lite skoj måste jag säga.
Jag tror det är en installation alltså....
Vad eller vem skulle lagt det där ananrs.
Det är ju en pall med också.
Har du fått något svar? Står säkert nått i bygdblaskan i morgon.

Nu bjuder jag god natt.
Maken for iväg på jobb. Gillar inte när han är ute och kör nätterna. Men det är så det är.
Kramen Synnöve.