onsdag 19 maj 2010

Inte illa pinkat av en ålderstigen Porjusbo!

Idag drar vi igång med en halv blodgrape och ansiktet vrider ihop sig så att man får skruva på sig toppluvan. Nåväl, 19,2+ utanför dörren gör att jag slipper krångla med luvan. Kortärmad T-shirt och avklippta jeans det gäller denna sköna onsdag. Vet ni vad? Jag har nu svävat ut i 87 olika länder och har haft 24.893 unika besökare på dessa platser. Helt fantastiskt tycker jag. Sen har jag mina aningar om att Chilipojken som smyger in här ibland, säkert har passerat 100 länder och är nog upp i närmare 50.000 unika, den luringen. Fast jag är stolt över mina siffror ändå.
I morgon drar jag till Ven med en kollega. Han skall göra en film om ön och behöver assist då det gäller foto. Då kallas den här gubben in, ofta med mycket kort varsel. Skall bli roligt. Gula cyklar, häst och vagn, det är vad som gäller på ön som ligger utanför Landskrona. Färja över och så en kulinarisk upplevelse är vad som väntar. Givetvis kommer ni att få rapporter från mina förehavande där ute i havet, var så säker....Blir bara där två dagar så jag återvänder förhoppningsvis till Nordost redan på fredagskvällen, lagomt till fredagsmyset här hemma....
pappa B

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Så spännande det låter med en tripp till Ven.
Där har vi ytterligare en vit fläck på kartan.

Grape är gott. Förstår däremot inte de som måste ha 2 kg socker på. Det är inte gott det.

Här blir det vårrullar till middag idag. Egna hemgjorda. Inga köpes alls.
Gott det.

Kos dig på Ven nu, och ta mycket fina bilder som du delar med dig sen.
Klems Synnöve.