onsdag 19 maj 2010

Till Skolstyrelsen i Sverige:

Skippa blockflöjten, satsa på bongotrummor istället. Ni har ju redan krökt ryggen och börjat avskaffa examensdagen från vår svenska kyrka. Vissa utlänningar tar anstöt av att vara där. "Den blomstertid nu kommer" har man bytt ut i vissa skolor mot någon Afrikansk skördesång. Inte fan kan väl ungarna lära sig spela den på blockflöjt? Nej, andvänt dessa som grillpinnar på nästa skogsutflykt då halalkycklingarna skall grillas och satsa på bongotrummor. Då får även de värsta fröna ge utlopp för sin frustration över att de fått komma hit och kan dunka och slå bäst tusan de vill.
Psalmböckerna och bibeln brinner bra under grillen, satsa på koranen redan i förskolan. Läs den inte som den är skriven (då är det en rätt skaplig bok, jag har läst delar av den) utan läs den som alla gör som slår sina barn, skjuter sina släktingar för att de inte vill gifta sig med sina kusiner och låter kvinnorna komma 25 steg efter, förseglade från topp till tå, när gubben går och lämnar in trav- och tipskupongerna. Varför försöka klamra sig fast vid något som ni redan vill ta bort. Vi som gillar att hissa flaggan, vi kan ju köpa oss en norsk en och hisa upp den istället? Det är ju en vacker en dessutom. Inte Finland och Danmarks för de är för vissna. Sydafrika har en vacker flagga de med, den kanske vi kan ta. Nu går jag och lägger mig, inlindad i mitt påslakan som föreställer vår blå/gula fana. Där vaknar jag så sakteliga med pinnen i vädret i morgon bitti. Appropå pinne, jag har stukat foten!
pappa B

3 kommentarer:

Synnøve. sa...

Jag håller fullständigt med dig. Det här börjar gå för långt. Integregring i all ära, men det är fortfarande Sverige vi talar om, eller var det inte det?

Man undrar bara hur långt det ska gå? Ska allt svenskt bort? Falukorven. Den innehåller ju svin. Den svenska hushållsosten? Vad ska ske med den.
Svenska träskon? Knäckebrödet?
Verkar som det finns en regering och skolstyrelse i Sverige som tycker att svenskt är fult!
Tror inte jag vet något annat land som är på väg att utplåna sig själv så fort som Sverige! Varför?
Sverige är vackert. Sverige är unikt. Låt det förbli så...
Låt gärna invandrarna komma. Men de är de som anpassa sig till vårt levnadssätt. INTE tvärtom!
Där gick jag igång...
Kramen.

pappa B sa...

...jag gillar kvinnor som går igång Synnöve! Kram tebax härifrån Göteborg.

Anonym sa...

Så sant, så sant, kolla bara den lilla flicka som försvann i Svenljunga, utvisningsbeslutet var klart och då försvann hon, idag när hon är funnen är beslutet fördröjt. Man kommer att tänka på den gamla slogan som satt i bakrutan på raggarbilarna, "sista man som lämnar landet tar med sig flaggan". Järnberg