måndag 14 juni 2010

Återbördad till hemmet....

"Var välkommen hem du glade unge man, var välkommen hem till vårat vackra land" En grupp bestående av tre äldre gentlemän och en dam i min ålder, samtliga försedda med skinande vita studentmössor stod uppställda och sjöng när jag kom fram till dörren. Stannade upp (orkade inte lyfta väskdjäveln upp på perongen) och tittade storögt på den sjungande trion? Hade några av mina kompisar satt igång detta spektakel? Nej det var givetvis inte min hemkomst de firade utan gubbtjyven som stod bakom mig, en skröpplig professor från Bremen...
Återanpassningen till det normala livet gick ganska smärtfritt. Tillsammans med den 65 kilo tunga resväskan (innehöll vin och starka drycker, fyra par kalsingar, några halvskitiga T-shirt en ihoprullad sommarkostym och diverse batteriladdare till kameror), två tyg- och en platspåse, samt en mycket tung fotoväska, klev jag av tåget på Göteborgs central klockan 22.33. Vinflaskorna och spriten är på plats i vinstället, som genast ser mycket finare ut där i hörnan. Kostymen är utslätad och jag sitter i en hög av broschyrer och visitkort som skall sorteras in. Hoppas att alla mina nya vänner har kommit tillrätta och återsett sina familjer. Jag återkommer under dagen med etapp 1 av denna oförglömliga pressresa i text & bild. Håll ut!
pappa B

5 kommentarer:

Synnøve. sa...

Gott att ha dig på plats igen.
Vad blev det för gott vin nu då?
Klems.

Anonym sa...

Käre Bror!
Det är inte utan att man blir lite orolig när du är ute på dina äventyr! När man tänker på din höga ålder och i samma ögonblick tänker att du kanske har fångats av någon lättfotad "Tyska"men kort kjol och högklackat (vet ju sedan gammalt att du lätt kan falla för dylika frestelser)!Nåja skönt att ha dig hemma i familjens sköte och inte i någon annans!
Lev väl,och du kan höra av dig vid tillfälle om jag inte rider runt ägorna,då är jag svår att nå!

"Greven"

Plupps krypin sa...

Bra att du kom hem ordentligt. Låter trevligt med ett vinställ som ståtar med nya flaskor.
Må så gott. Kram Yvonne

cyklamera sa...

Skönt att vinpavorna nu pryder din lya. Då är det nåt snyggt där, förutom din fru förstås.

Pappa B sa...

Tjenare grevan och alla goa damer. Ser till min stora glädje att min domarkollega på denna resa har lämnat in ett spår och tilldelas straffpoäng för innehållet...
Ha det så bra, hela surven....