måndag 7 juni 2010

Grådaskig måndag utan större inspiration...

Måndag är egentligen beckans bästa dag. Nu skall det planeras, alla helgens frågetecken (och förra veckans med) skall rätas ut. Det är idag som vi skall ta itu med allt vi nte tog itu med förra måndagen. En ren och skär planeringsdag, det har jag planerat. Men...jag vet att i morgon så säger jag som alla andra tisdagar; -Varför fick jag inte gjort det här i går? Samma jäkla visa, måndag efter måndag, år ut och år in. Fast jag är den sanne optimisten, en måndag tror jag att det kommer att lyckas.....
Fyra fantastiska möten idag med start om en timme nere i stan. Spårvagn, kort promenad och den första damen sitter framför min kamera och minimala bandspelare. Sedan rullar det bara på. Åker hem och dricker em-fika med kvinnan som har tagit en ledig dag idag. Vi sitter på vår nystädade balkong och myser i grådasket....
...nu måste Baracken Obama stå upp och säga något elakt till sina vänner i Israel. Att hoppa på försvarslösa hjälparbetare ute till havs med dunder och brak är inte något fint tilltag. Smilfinken Obama kliar ju Israel på ryggen med bägge händerna, men nu verkar det som om ena handes fingar förpassats till att peta sig i näsan med inför världens minst sagt blida ögon. Bilden tagen på vattnet utanför Frihetsgudinnan är sig inte riktigt lik idag, den togs för 17 år sedan....
Ha en riktigt fin dag så hörs vi säkert en gång till senare idag.
pappa B

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Skönt med en fikastund på balkongen kan jag tänka mig. Här var det sol och vackert igår. Men idag är det grådaskigt...

Ha det gött.