onsdag 2 juni 2010

Hotad av mannen.....

Stilla er, inte jag utan goda vänner jag känner. Det hela började med att man hade en praktikant från SFI på arbetsplatsen där min kamrats fru arbetar. Efter avslutad praktiktid skall ett intyg skrivas och i det intyget framkom det att personen i fråga aldrig kommit i tid en enda morgon och att hon gått hem tidigare varje dag. I övrigt hade hon skött det hon skulle utan anmärkning. Nästa dag stog kvinnan där i sällskap med sin man som hotade personalen så allvarligt att man ifrågasätter en polisanmälan. Förklaringen till att hon inte kunde passa tiden var att hon inte kunde väcka sina barn så tidigt? Har man ett arbete så följer man givetis de tider som arbetsgivaren har satt upp, eller?

Avsluta tjafset, skicka tillbaka både kärringen, ungarna och gubben till det land därifrån de kommit. Spara den här utgiften till bättre behövande. Här i vårt område har några killar (förmodligen under hot) tvingat till sig nycklar (av några småtjejer) till cykelrummen och skalat av flera cyklar både däck och annan utrustning. Dessa killar heter inte Kalle eller Hjalmar utan något helt annat. De behöver inte heller använda sig av solskyddsfaktor på badstranden. Så är det. Stölderna är polisanmälda och det vet alla som anmält något stulet till den svenska polisen att det har lika stort värde som att pinka i Vänern. Men visst fan har man väl rätt att bli förbannad. "Prinsessan" har blivit av med hela cykeln och jag vet att jag snart kommer att se den ombyggd och "pimpad" och då tänker jag bygga om och pimpa killen som sitter på. Jag känner till de här två skithögarna och kommer även att kontakta deras föräldrar, var så säker. Rädd för att få stryk? Aldrig i livet...
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns ej mer att säga, håller med fullständigt. Järnberg

Synnøve. sa...

Instämmer helt med föregående talare öh, skrivare...