tisdag 1 juni 2010

Världens fulaste djur?

Pontus heter han och kan inte på något vis belastas för detta i mina öron friska och stiliga namn. Men kors i alla tider vilken ful jäkel han är. Jodå, från och med igår så bor han numera hos pappa B. Tre dvärghamstrar och en kaninkille skall nu utgöra familjen. Fattas bara en iller, en orm och ett tjog skränande "nymfparasiter", en katt och en hund (i så fall blir den bara min) så är menageriet komplett. Kaninen Pontus på bilden med "prinsesan" och hennes kompis, är en glad skit. Förmodligen finns det inslag av både lejon och eskimå i stammen och jag tror även att vissa gener från foxterrier lurar i vassen. Han bor inne hos "prinsessan" som är familjens djurskötare (väldigt mycket lik sina två stora systrar må jag säga) Hur som helst han är accepterad och han verkar ha accepterat oss. Sen får vi väl se hur det hela fortlöper. Tar väl med mig honom ut i gummifåtöljen nere i havet till sommaren. Han kan gnaga på sin morot medan jag dricker min pilsner....
Nu drar man igång ombyggnaden av det gamla och pampiga posthuset nere vid Drottningtorget. Här skall det bli ett nytt storhotell med gallerior och annat smått och gott. Blir spännande att se vad som komma skall.
pappa B
Skicka en kommentar