måndag 26 juli 2010

Lars Ohly bor just nu i sitt sommartorp som saknar vatten. Det verkar då inte gå någon nöd på kommunisternas partiledare för det står en flaska skumpa på en av köksbänkarna. -Det är jobbigt att ha det så här trångt, men jag trivs ämndå lär han ha sagt till GP:s reporter. Jo jag tackar jag.
Nu börjar smilandet och löfterna att hagla när vi närmar oss den ödestigra dagen då Sveriges framtida regering skall väljas.
Nu har kvinnan och trollen dragit ner till villavagnen och jag skall försöka jobba några dagar här hemma sedan åker jag också ner till havet. Så här ser det ut nere hos oss i Olofsbo.
Här sitter vi och myser. Tittar på TV och spelar spel när kvällen kommer.
Så här ser det ut när du kommer in i vagnen, köket till vänster och den lilla matdelen och så allrummet där vi även bäddar upp i den fasta soffan.
Här har vi familjen Ström på besök. den lilla matplatsen mellan köket och sovrummet har bra med plats.

Här ser man det lite bättre och här har det utspelats många spännande Yatzyfighter under årens lopp. Ett och annat parti kort har också genomförts. Både poängpoker och "Skitgubbe".
Det lilla tvättrummet fyller sin funktion och här finns även den lilla varmvattenberedaren, Campi-Pottin är enbart till för damernas kvällspinkar. Vi grabbar får vackert masa oss ut till det allmänna utrymmet om det skulle behövas.


Nu är det klart att vi får en ny plats med både vatten och avlopp. Den nye ägaren hjälper till med flyttningen och sedan är det upp till oss själva att installera faciliteterna.
Skicka en kommentar