fredag 30 juli 2010

Regn och rusk, men inte speciellt kallt!

För en gång skull hade väderprognosen rätt, tyvärr. Himlen har öppnat sig och de små änglaliven skvätter ner moder jord så in i bänken. Men jag antar att naturen känner av när det behövs vattnas lite så vi inte torkar ut allesammans.
Kvinnan och barnen överger villavagnen i morgon och kommer hem. Jag skall inhandla lite nya verktyg och så drar vi ner igen snet på söndagseftermiddagen. Man får ju passa på när solen skiner och hela truppen kan vara samlad. God morgon appropå tiden på dygnet. Igår hade jag namnsdag dessutom. Nu kommer lite minnesbilder igen. Inte så gamla och med rätt skaplig spännvidd:
.. året är 2003. Hela familjen är på semester i Danmark och här besöker vi Safariparken innan vi kröp in i ett lyxigt hus på Lalandia. Av någon konstig anledning har mina barn (även de stora och utflugna) en fantastisk hand med djur. Speciellt döttrarna som alla tre kommer överens med alla möjliga och omöjliga djur. "Skogarnas Konung" är lite mer avvakjtande (blyg och tillbakadragen som pappa)?
..nu hoppar vi fram till 2004. Min filmande kompis Sigward och jag åker ner till El Rompido i Spanien för att filma en ny golfbana. Ett värstingställe som idag är både grön och vacker enligt uppgifter från markförbättrande kamrater med bag. När vi var där var det mycket som inte var som det skulle. Men vackert var det i alla fall, och varmt.
..World Game finalen i Tyskland 2005. Det svenska landslaget i 640 kilos klassen med coachen Johnne i högform vinner här klassen och får ta emot den stora publikens ovationer. Här i Sverige tror man att dragkamp är en lilleputt sport, men så är inte fallet. Jo, i Sverige men inte ute i stora världen. Under ett VM räkanr man in mellan 2200-2400 deltagare från hela världen. Sug på den ni. Hur den svenska dragkampen mår idag kan jag inte sia om då jag fällt ihop deras pärmar för gott. Men det känns som om de krupit ner under presseningen igen?

Nog om detta, nu kanske jag också skulle uppsäka sovrummet och försöka tillägna mig några timmars skönhetssömn?
Natti natti
pappa B

Inga kommentarer: