tisdag 31 augusti 2010

Där satt den.....

Det är extra roligt att rätta ett spelkvitto där alla siffror stämmer. Satte gårdagens V65:a för 54 kronor och det var banne mig på tiden. Självklart blev det en lätt omgång och 315 kronor i vinst. Nollorna bakom siffrorna hade gärna fått vara fler. Men ändå, man skall vara glad över det lilla, som flickan sa och köpte sig en dvärghamster. Idag tror jag att det handlar om galopp och då är man borta helt. Minigubbarna och småflickorna som modiga till tusen brakar iväg på nerviga galopphästar har jag noll koll på. Är bara imponerad av deras ritt och mod (dumdistrighet kanske) Skall samla ihop mig och göra lite nytta, barnen i skolan och kvinnan på sin arbetsplats. Vi höres lite enare.
pappa B

2 kommentarer:

Nette sa...

själv missade jag i andra loppet. men kul att du vann grattis :)

pappa B sa...

Tack min vän. Det är en fin känsla när alla strecken sitter...