tisdag 31 augusti 2010

Jag bor i en blomlåda?

...kan ni tänka er att här uppe i Nordost där alla mördar och våldtar varandra, enligt alla de som inte bor här, där växer det även helt fantastiska blommor. Speciellt på vår gård. Där håller Helly och Gaga en vakande hand/öga och spade, över blomsterprakten och fan tar den som skulle vingla till en sen afton och lämna fotspår i rabatterna. Kolla vilka skönheter som växer här mitt under näsan på oss.
Jag kan inga namn på skönheterna (kvinnan kan) men jag gillar att titta på dem, precis som på vackra damer. I år har vi fyra jätte maffiga solrosor också vilket lyfter hela rabatterna mot himelska höjder. Men hur tusan skall man få tag i solrosfrönan innan araberna äter upp dem? Tänk dessa två duktiga kvinnor som pysslar, krattar och rensar bara för att vi andra skall ha något vackert att titta på. Och det mest imponerande är att blommorna får stå kvar. Annars är det lätt gjort att plocka med sig en bukett hem till tanten då man kommer hem för tidigt på morgonen efter firmafesten, eller?
Skall nog ta och försöka lära mig lite mer om några blomster. Det är lite skämmigt att bara känna till tulpaner och rosor (försonings- och kärleksblommor) och nejlikor (begravningsblomster) Titta bara på de här och då skall ni veta att det mesta redan blommar över som proffsen säger.

Så nu Helly och Gaga, en bamsekram för att ni är så duktiga och gör så vackert på vår gråa och skittråkiga gård. Tänk om det gick att få blommor att blomma på vintern med, vilken färgklick det skulle vara i gråvädret. Den här lilla rosen, den skänker jag till er och tack för att ni gjort en blommig sommar till oss på Fjäderharven.
Till och med "Skogarnas Konung" stannade upp en dag och sa; -Pappa titta vad vackert det är, vi har nog den snyggaste gården i hela Angered!
pappa B

1 kommentar:

-DES- sa...

Fina foton. Bra blogg!!!