lördag 28 augusti 2010

Egypten nästa, bara jag vinner!

Ving, har en mycket trevlig tävling där man kan vinna en veckas vistelse på ett av deras topphotell i Egypten. Fyra personer, passar mig och mitt menageri perfekt. Det var ju ett tag sedan som den här gubben red förbi Keops på sin dromedar, livrädd och fyld av styrka från den inhemska vodkan, vältränad efter hård FN-tjänst och lika nyfiken på världen som i dag. Där lät jag mig hänföras av Egyptens mystik, magdansösernas frenetiska skakande på tuttar och mage, dansade till trummornas taktfasta dunkande i ökennatten och fick finkornig sand över hela kroppen. Drabbades av den orientaliska sagan men aldrig av den beryktade magsjukan som tydligen veka storstadsbor drar på sig redan under den första kvarten i detta underbara land. I morgon skall jag lägga ut lite svartvita bilder från besöket i Cairo, lite pyramider och annat smått och gott, jag lovar. Är fru Fortuna på gott humör och juryn gillar mina tre önskaningar kanske ni kan få nya fantastiska bilder från Egypten, vem vet.
pappa B

Inga kommentarer: