söndag 1 augusti 2010

Konstig utveckling - varje år likadant?

Jag undrar om det är någon av de här herrarna (grabbarna) som vet var bollen är? Har ni tänkt på hur landets fotbollsklubbar egentligen har det. Några miljonärer andra på konkursens brant. I fjol stred AIK och Blåvitt om guldmedaljerna. I år ligger bägge lagen i botten av tabellen. Skulle ett svenskt företag jobba på det här viset vor ALLA svenskar, och invandrare arbetslösa vart annat år. Stat och kommun skjuter till medel, Bingolotto håller idrotten under armarna. I grund och botten så är det du och jag, vi vanliga människor som betalar. Via skatt, lotter och entréavgifter. Även de som hatar fotboll och får yrsel då man snackar idrott över huvud taget är med och pröjsar. Fotbolls- och ishockeyspelarna tjänar oförskämt höga löner i paritet med vad de presterar under säsongen. Guld ena året, nedflyttningshot det andra, så har det varit nästan jämt i de här två sporterna.Och det värsta är att alla verkar köpa det, utom jag.

Feta flickor på stranden i Alanya. Nu börjar semestern lida mot sitt slut för min kvinna och alla andra duktiga strävsamma arbetare. Det känns exakt som tidigare, vi har inte hunnit med ett skit. I fjol förvisso, hade vi en helt underbar semester när vi åkte hem till Porjus och vidare upp till Nordkap och hem igen. Helt makalöst bra. I år har vi suttit i en strandstol nere vid havet i Olofsbo och glott ut över det blanka vattnet. Masat oss hem och lagt en söndermarinerad, illaluktande fläskcarré på grillen, druckit en 3,5 och sen gått och sova. Vad fan är det för semester? Bara en enda liten gin & tonic har jag hällt i mig? Min absoluta sommardrink, det är stor skam.
OK, jag kan ju semestra hela året om jag skulle önska, men jag täker på er alla andra som håller BNP på rätt nivå. Det är er jag tycker synd om. Nästa år skall jag ta fru och barn med mig och åka ner till Egypten och bo all inclusive, hålla fötterna i poolen och läppja gin under en hel vecka. Gärna någon gång i januari då det är blixtrande kallt här hemma i ankdammen. Det kan ni hoppa upp och sätta er på. Om jag lever vill säga, annars får de väl resa själva.
Nu skall jag i alla fall åka ner till Jula och köpa mig en tigersåg för 198 kronor, sen skall det sågas både högt och lågt. Rena "Tigersågsmassakern" skall det bli....
pappa B

5 kommentarer:

Anonym sa...

I Sverige finns det lagar om allting, varför finns det ingen om att en semester inte får vara på detta vis, det skall vara sol,25 grader, god mat med tillhörande dryck och MINST fyra virrar /dag, i år röstar vi på ett parti som har det som valmanifest(plus att ingen får förstöra vårt gamla Sverige). Ha det Järnberg

Anonym sa...

Hej där..
Har du alldeles slagit igen skrivarstudion..?
Vi väntar ju med iver på upplösningen om var de där religiös ikonerna var fotade...!?
Egypten nästa år... Näe för faaaaaan gör inte det. Där smakar ginet som kamelpiss, och magsjukan kommer som en räkning i brevlådan.
Lägg hellre pengarna på nåt som ger upplevelse i stället.
Var rädda om er...
BULLIS

Anonym sa...

Blåvitt ligger inte i botten döö.
Mannen med den blåvita lodenrocken.

pappa B sa...

Järneberg...håller med dig!

Bullis...håller inte med dig. Har trimmat trollen och kvinnans magar så det fungerar som bensintankar. Har ju för faen bott i Egypten och Libanon i flera år ju. Inte en blöt fis slkäpptes under den tiden och full blev man även på kamelpisset.

Till min svettandes kamrat i den blåvita lodenrocken. Har aldrig påstått att mina änglar ligger i botten! Men de har dåligt med flax i sina vingar just nu, eller hur? Har ju till och med målat RK Elsa blå/vit för bövelen...

Plupps krypin sa...

Men du, varför kan man inte ge dem en varsin boll? Nej, skämt åsido jag kan inget om fotboll, det närmaste jag kommer är att jag var gift med en som spelade i gärdsgårdsserien.I Uppland. Svammel? Ja, ville mest säga hej och ha de. Kram Yvonne